کد خبر: 1231292
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
رییس فدراسیون همگانی:
رییس فدراسیون ورزش همگانی گفت: طبق آمارهای موجود، متوسط زمان پیاده‌روی همگانی در سطح کشور کمتر از ۱۳ دقیقه است که باید به استاندارد جهانی که ۳۰ دقیقه است، برسیم.

جوان آنلاین: علی خلیلی روز دوشنبه اظهار کرد: مهمترین رویکرد این فدراسیون، آشتی مردم با ورزش است و در این خصوص با فراهم کردن برخی زیرساخت‌ها و فعالیت‌های همگانی در مجتمع‌های مسکونی، فضای خیابانی، پارکی و عمومی، توانستیم رویدادهایی بزرگی از جمله مینی فوتبال، مترو اسپرت، گل‌کوچک، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی بوستانی را میزبانی کنیم که مورد استقبال‌ مردم قرار گرفت.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی بیان کرد: به مناسبت دهه کرامت بیش از سه میلیون شهروند در ۲۲۱ همایش‌ پیاده‌روی خانوادگی مشارکت داشتند که این طرح به همت فدراسیون ورزش‌های همگانی و حمایت وزارت ورزش و جوانان انجام شد. برنامه‌های مختلفی در راستای توسعه ورزش همگانی و نیز آگاهی بخشی علاقه‌مندان در طول تابستان برنامه‌ریزی کردیم چرا که نگاه فدراسیون قهرمانی نیست، بلکه با اجرای رویدادهای رقابتی و توزیع اقلام ورزشی ارزان قیمت، ورزش همگانی را به مناطق حاشیه‌ای و کمتر توسعه یافته نیز بردیم.

خلیلی گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی در نظر دارد با طراحی نرم‌افزار کاربردی پیاده‌روی، فعالیت روزانه، ماهانه و سالانه شهروندان را رصد کند. پیشتر برای طراحی نشان‌واره و نام‌گذاری این نرم‌افزار کاربردی، فدراسیون فراخوان عمومی داد که قرار است به ۱۰ ایده‌ برتر جوایزی اهدا شود.

وی بیان کرد: مهم‌ترین معیار روزانه برای محاسبه فعالیت مردم ثبت ۱۰ هزار قدم در این نرم‌افزار است، بنا داریم پس از ثبت فعالیت روزانه، هفتگی و ماهانه به برترین ورزشکاران جوایزی اهدا شود. طبق آخرین آمارها در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹، متوسط زمان دقیق پیاده‌روی در کشور کمتر از ۱۳ دقیقه اعلام بود و طبق استاندارد جهانی باید به ۳۰ دقیقه افزایش یابد.

رییس فدراسیون همگانی خاطر نشان کرد: فدراسیون برای سلامتی بهتر جامعه طرح فعالیت ۳۰ دقیقه‌ای پیاده‌روی را در ۳۶۵ روز برنامه‌ریزی کرد تا بتواند تا سال ۱۴۱۰ جامعه را به سمت ورزش تشویق کند؛ البته محقق شدن این طرح نیازمند پایش جدی است. به طور قطع تعدد برخی امکانات از جمله جاده‌های تندرستی، اماکن ورزشی استاندارد، اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده می‌تواند به ترویج آن کمک کند.

خلیلی همچنین گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار تیم در مسابقات گل کوچک محلات کشور ثبت نام کرده‌اند که ثبت نام تا پایان خرداد ادامه دارد. اجرای این برنامه ورزشی از ۵ تیرماه در سطح شهرستان‌ها ادامه خواهد یافت و قرار است پایان شهریور ماه رقابت کشوری آن با معرفی تیم‌های برتر به اتمام برسد.

وی یادآور شد: فدراسیون ورزش همگانی با همکاری مناطق محروم وزارت کشور طرح همگانی کردن فوتبال گل کوچک و داژبال زنان را مد نظر دارد تا این رشته‌ها در مناطق مختلف کشور گسترش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار