کد خبر: 1231170
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
فرمانده ارتش پاکستان:
فرمانده ارتش پاکستان با ابراز تاسف و تسلیت بابت شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد، گفت: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان دوستان استثنایی و واقعی ملت پاکستان بودند.

جوان آنلاین: ژنرال «سید عاصم منیر» امروز در تماس تلفنی با سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران حادثه غم انگیز و تأسف بار سقوط بالگرد که منجر به شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر مقامات مهم ایرانی شد، را به ملت و دولت ایران به ویژه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، ژنرال عاصم مُنیر اظهار داشت که آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فقید ایران، دولتمردان استثنایی و دوستان واقعی پاکستان بودند.

وی تأکید کرد که از دست دادن این مقام‌های بلندپایه و هیات همراه واقعاً غم انگیز و غیرقابل جبران است و ما به نمایندگی از همه رده‌های ارتش پاکستان برای روح درگذشتگان دعا و برای خانواده‌های داغدار آرزوی سلامتی می‌کنیم.

فرمانده ارتش پاکستان افزود: پاکستان روابط تاریخی، فرهنگی و برادرانه با ایران دارد و نیرو‌های مسلح پاکستان و ایران همیشه در کنار هم هستند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: سردار سرلشکر باقری ضمن قدردانی از همدردی و همبستگی ارتش پاکستان در این ساعات غم و اندوه، متعهد به تداوم گسترش همکاری‌های نظامی میان ایران و پاکستان شد.

ادای احترام از سوی مقامات پاکستان در حالی همچنان ادامه دارد که «شهباز شریف» نخست وزیر این کشور چهارشنبه گذشته در صدر یک هیات بلندپایه برای تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه به تهران سفر کرد.

وی با حضور در سالن اجلاس سران به پیکر رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان آنان ادای احترام کرد.

شهباز شریف همچنین با حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دیدار کرد.

دولت پاکستان روز سه‌شنبه ۲۱ می (اول خرداد) در سوگ شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، یک روز عزای ملی اعلام کرد. پرچم پاکستان در اسلام‌آباد و مراکز چهار ایالت این کشور به حالت نیمه برافراشته درآمد. دولت‌های ایالتی در سِند و بلوچستان نیز با تبعیت از دولت مرکزی، سه‌شنبه گذشته را روز عزای عمومی اعلام کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار