کد خبر: 1231169
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۰
مرکز آموزشی و درمانی اکباتان همدان که در دو ساختمان اصلی ۹ طبقه و ساختمان جنبی سه طبقه احداث شده است با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد. 

جوان آنلاین: روز گذشته مرکز آموزشی و درمانی اکباتان همدان که از پروژه‌های یادگار رئیس‌جمهور شهید است با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح این بیمارستان که در دو ساختمان اصلی ۹ طبقه و ساختمان جنبی سه طبقه احداث شده است، گفت: تعداد تخت‌های پی‌ای سیو (PICU) بیمارستانی یا تخت مراقبت‌های ویژه کودکان در دولت سیزدهم دو برابر شد و از ۵۰۰مورد به هزار مورد افزایش یافت. بهرام عین الهی افزود: دولت سیزدهم برای حوزه درمان اطفال اهمیت زیادی قائل بود و سالم بودن این قشر که آینده ساز مملکت هستند بسیار مهم است. وی یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی را گرامی داشت و گفت: ما امروز از وجود و حضور ایشان محروم هستیم ولی بدون شک روح شهید جمهور حاضر و ناظر است. عین‌اللهی گفت: به قولی که ایشان در حوزه محرومیت‌زدایی و گسترش مراکز درمانی دادند، عمل شده است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۴۰ پروژه در حوزه بهداشت، درمان و آموزش در دانشگاه علوم پزشکی همدان افتتاح شده که رکورد خوبی در سه سال اخیر است، افزود: در این مدت ۵۳۶ تخت جدید به بیمارستان‌های استان همدان اضافه شده است. وی از اکباتان به عنوان یکی از بیمارستان‌های مدرن و پیشرفته کشور یاد کرد و گفت: خدمات این بیمارستان می‌تواند منطقه را پوشش دهد. گفتنی است این پروژه حدود ۱۴ سال به دلیل نبود اعتبار عمرانی ناتمام باقی مانده بود که از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان تأمین اعتبار شد. این بیمارستان دارای دو ساختمان بوده که یک ساختمان برای پذیرش و کار‌های اداری و ساختمان مجاور آن برای درمان و بستری طراحی شده است. این مرکز دارای هفت اتاق عمل و چهار بخش ویژه، زنان، ان آی سی یو، سی سی یو و پی آی سی یو است. هر طبقه این بیمارستان دارای ۵۰ تخت بیمارستانی و هر بخش دارای دو اتاق چهار تخته، اتاق‌های دو تخته و یک تخته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار