کد خبر: 1231078
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
به گفته «دنیس مالیوسکا» وزیر دادگستری اوکراین، کی‌یف در حال حاضر نزدیک به ۳۵۰ زندانی تازه آزاد شده را تحت برنامه جدیدی که آزادی مشروط در ازای خدمت را فراهم می‌کند، در ارتش جذب کرده است.

جوان آنلاین: وزیر دادگستری اوکراین در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز فاش کرد که بیش از ۴۳۰۰ زندانی درخواست پیوستن به ارتش و در نتیجه کسب آزادی خود را ارائه کرده‌اند.

دنیس مالیوسکا اظهار داشت که درخواست‌های زندانیانی که هنوز آزاد نشده‌اند، در حال حاضر توسط دادگاه‌ها در حال بررسی است و افزود که این کشور پیش‌بینی می‌کند از طریق این طرح، رده‌های نظامی خود را تا ۲۰۰۰۰ نفر تقویت کند. وزیر دادگستری اوکراین اذعان داشت، جذب زندانیان برای جنگ با روسیه، به کاهش کمبود پرسنل نظامی و «مشکلاتی» که در جذب سربازان جدید وجود دارد، کمک می‌کند.

قانونی که امکان آزادی مشروط برخی از زندانیان را در صورت ثبت‌نام برای جنگ فراهم می‌کند، در اوایل ماه جاری توسط «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تصویب شد. طبق قانون، این سازوکار تا زمانی که اوکراین تحت حکومت نظامی و وضعیت فوق‌العاده باشد، اجرایی می‌شود.

گزینه ثبت‌نام برای جنگ فقط برای محکومانی است که بیش از سه سال از دوران محکومیتشان باقی نمانده است، در حالی که محکومان جرایم سنگین مانند قتل عمد، تجاوز جنسی و قاچاق مواد مخدر، واجد شرایط نیستند.

تلاش برای جذب محکومان به‌عنوان بخشی از ابتکار عمل گسترده‌تر کی‌یف برای پر کردن کمبود پرسنل در رده‌های ارتش است. اوکراین در روزهای اولیه جنگ با روسیه بسیج نیرو را آغاز کرد، اما با گذشت زمان این روند به طور فزاینده‌ای خشونت‌آمیز و غیرقانونی شد. ویدیوهای متعددی که در فضای مجازی پخش می‌شوند، نشان می‌دهند افسران مسوول جذب نیرو در حال انجام رفتارهای قهری مانند تعقیب سربازان احتمالی در خیابان‌ها، یورش به وسایل حمل‌ونقل عمومی و نزاع و کشمکش با مردان جوان هستند.

ماه گذشته، زلنسکی یک قانون بحث‌برانگیز بسیج سربازان را امضا کرد که سن سربازی اجباری را از ۲۷ سال به ۲۵ سال کاهش داد، اختیارات افسران مسوول جذب سرباز را تا حد زیادی افزایش داد و مجازات‌های اضافی را برای سربازان فراری وضع کرد.

به گزارش راشا تودی، در حالی که اوکراین ادعا می‌کند از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲، تنها ۳۱۰۰۰ نظامی آن کشته شده‌ است، آمار واقعی در حدود صدها هزار نفر برآورد می‌شود. بر اساس برآوردهایی که سرگئی شویگو، وزیر دفاع وقت روسیه در اوایل این ماه بیان کرد، نیروهای کی‌یف تنها از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۱۱۱۰۰۰ سرباز خود را از دست داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار