کد خبر: 1231061
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶
معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران گفت: برای مزاحمین پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهیم در ابتدا این خطوط قطع می‌شوند و مالک آن خط فراخوان می‌شود.

جوان آنلاین: اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران امشب ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ در برنامه تهران ۲۰ شبکه ۵ تهران گفت: یکی از معضلات اساسی اورژانس پیش بیمارستانی مزاحمت‌های تلفنی با سامانه ۱۱۵ است که خطوط اورژانس با این مزاحمت‌ها اشغال می‌شود و فردی که واقعاً نیازمند دریافت خدمات اورژانس است و در آن لحظات طلایی و شرایط خاصی که در آن قرار دارد پشت خط می‌ماند و سلامت و حیات این فرد در خطر قرار می‌گیرد و تبعات آن جبران ناپذیر است.

به گزارش فارس، فراهانی افزود: ما در ۱۱ هزار تماس روزانه به طور میانگین ۷۵۰ مزاحم در طول روز داریم که جای تاسف دارد این تماس‌ها انواع گوناگونی دارد از ناسزا و آدرس‌های کاذب گفتن و بخش اعظمی از آن‌ها کودکان هستند که از غفلت والدین استفاده و با ۱۱۵ تماس‌ها برقرار می‌کنند.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران با اشاره به مجازات پیش روی مزاحمین گفت: پیگیری‌های خیلی جدی از طرف اورژانس برای برخورد با این مزاحمین انجام می‌شود و سال گذشته ۱۴۰۲ پرتکرارترین مزاحمین تلفنی را شناسایی و ۱۸ پرونده در حوزه قضایی تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: هم اکنون همکاران ما در حال پیگیری حقوقی این پرونده‌ها هستند و هماهنگی بسیار خوبی با معاونت پیشگیری از جرم دادستانی انجام دادیم تا رسیدگی این پرونده‌ها تسریع شود و شعبات ویژه‌ای را اختصاص بدهند و برخورد‌های بازدارنده با این افراد انجام شود.

فراهانی بیان کرد: این مزاحمت‌ها اگر برای شماره‌ای که مربوط به منزل مسکونی باشد به مراتب عواقب و خطرات آن کمتر از مزاحمت برای یک دستگاه امدادی است که در آن ثانیه‌ها و دقایق در سرنوشت افراد تعیین کننده هستند.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران گفت: ما برای افراد مزاحم پرونده تشکیل وبه دستگاه قضایی ارجاع می‌دهیم در ابتدا این خطوط قطع می‌شوند و مالک آن خط فراخوان می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر شناسایی مزاحمین افزود: بعضاً مالک می‌آید و می‌گوید این خط اگر چه که به نام من است، اما نمی‌دانم چه کسی با این خط تماس گرفته است و همکاران ما با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

فراهانی گفت: در برخی مواقع افراد ابراز پشیمانی می‌کنند که ما از آن‌ها تعهد می‌گیریم که اصلاح بشوند و دیگر مزاحمت ایجاد نکنند.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران در پایان بیان کرد: یکی از مزاحمین پر تکرار سال ۹۵، ۱۷۰ بارمزاحمت ایجاد کرده بود که این فرد شناسایی و خطوط این فرد قطع شد و در سازمان اورژانس از ایشان تعهد دریافت شد و علاوه بر آن با جرایمی که حوزه قضایی برای ایشان در نظر گرفته شده بود عملاً پرونده مختومه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار