کد خبر: 1231036
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
از سوی انتشارات کتاب جمکران انجام شد
نویسنده در اولین فصل کتاب، موضوعاتی مقدماتی را در سه بخش «بداء»، «روش بررسی اخبار» و «عمومیت داشتن خبر ثقه» تشریح می‌کند و سپس در فصل دوم به پنج موضوع «آثار جنگ جهانی»، «سپاه اهل مغرب»، «سپاهیان ترک‌ها و رومیان»، «حوادث سرزمین شام» و «یمنی» می‌پردازد. 

جوان آنلاین: کتاب «سفیانی و نشانه‌های ظهور» نوشته محمد فقیه با ترجمه سیدشاهپور حسینی از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد. 
بحث سفیانی از مواردی است که به‌عنوان نشانه‌های پیش از ظهور امام زمان (عج) به آن‌ها اشاره می‌شود. ناشر اثر در مقدمه کوتاهی که ابتدای اثر آمده، می‌گوید در شرایطی که میدان شبهه و بازار لاف‌زنان مدعی گسترده است، ارائه و انتشار مجموعه‌ای از منابع متکی به اسناد و مدارک و روایات ائمه دین را وظیفه خود دانسته و مجموعه‌ای را منتشر کرده که کتاب‌های «شش‌ماه پایانی»، «معرفت امام زمان (عج)» و «سفیانی» در قالب آن چاپ شده‌اند. مؤلف کتاب هم پیش از شروع متن به این نکته اشاره کرده که برخی به ظاهر پژوهشگر، نشانه‌های درست و نادرست را با هم درآمیخته و به گمان خود برحق هستند. در این کتاب به این اشخاص و مطالبی که با سند‌های معتبر اثبات می‌شوند، اشاره می‌شود. 
این کتاب پنج فصل اصلی دارد که به این ترتیب هستند: «مباحث مقدماتی»، «جنگ جهانی»، «سپاهیان خراسان، اصهب و ابقع»، «سفیانی در قرقیسیا» و «نشانه‌های بزرگ ظهور».
نویسنده در اولین فصل کتاب، موضوعاتی مقدماتی را در سه بخش «بداء»، «روش بررسی اخبار» و «عمومیت داشتن خبر ثقه» تشریح می‌کند و سپس در فصل دوم به پنج موضوع «آثار جنگ جهانی»، «سپاه اهل مغرب»، «سپاهیان ترک‌ها و رومیان»، «حوادث سرزمین شام» و «یمنی» می‌پردازد. 
فصل سوم کتاب هم دو بخش دارد که عناوین مختلف آن‌ها به این ترتیب است: خراسانی، بازگشت به رویداد‌های سرزمین شام، اصهب و ابقع، صفات سفیانی، رنگ‌ها و نمادها، پرچم سفیانی. در چهارمین فصل کتاب هم مخاطب با دو بخش اصلی «آیات تفسیر یا تاویل‌شده به سفیانی» و «جنگ قرقیسیا» روبه‌رو می‌شود. شش بخش از موضوعات کتاب هم در فصل پنجم آمده و از این قرارند: «حتمی بودن ندا و صیحه»، «ندا»، «صیحه»، «خسوف و کسوف در زمان غیرطبیعی»، «فرو رفتن در سرزمین بیداء (خسف)» و «شهادت نفس زکیه».
در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:
شخصیت شعیب بن‌صالح نیز مانند شخصیت‌هایی است که سیف بن‌عمر از خود ساخته است. شعیب بن‌صالح شخصیتی افسانه‌ای است. دلیل ما بر این سخن، آن است که ما ده‌ها روایت ضعیف و نقل شده از مردم عامی را می‌یابیم که از او سخن می‌گویند و او را در کانون و مرکز صحنه‌های ظهور امام مهدی (عج) قرار می‌دهند، در‌حالی‌که هیچ روایتی را با سند معتبر نمی‌یابیم که در این‌باره سخنی گفته باشد یا حتی اشاره‌ای به او داشته باشد. 
این کتاب با ۱۶۹ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۹۵ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب ها: کتاب ، نویسنده ، پژوهشگر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار