کد خبر: 1230993
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
باخت سنگین به ایتالیا و دورتر شدن از المپیک
سرمربی تیم‌ملی هنوز نتوانسته ضعف‌های بازیکنانش را کاهش دهد. با این وجود پائز که پس از بازی با صربستان از نبود اتحاد در تیم انتقاد کرده بود، بعد از دیدار با ایتالیا از جنگندگی شاگردانش تمجید کرد: «بازی را مثل دیدار با صربستان شروع کردیم، اما تمامی بازیکنان ایتالیا سرویس‌های خیلی خوبی زدند و بازی خیلی برایمان سخت شد
اشرف رامین

جوان آنلاین: تیم‌ملی والیبال در حالی بامداد امروز سومین دیدارش در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را مقابل کوبا برگزار کرد که هنوز دو شکست قبلی خود را فراموش نکرده است. شانس شاگردان مائوریسیو موتا پائز برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک با دو باخت متوالی در دو دیدار ابتدایی به حداقل رسیده و در عملکرد بازیکنان نیز نشانی از امیدواری دیده نمی‌شود. بعد از باخت ۳ بر یک به صربستان، تیم‌ملی در مصاف با ایتالیا شکست سنگین‌تری را تجربه کرد (۳ بر صفر) تا ضعف‌هایش بیش از پیش نمایان شود. واگذار کردن سه ست متوالی به ایتالیا در شرایطی رخ داد که والیبالیست‌های ما ست آخر را با ۱۴ امتیاز اختلاف از دست دادند! در این جدال نابرابر لاجوردی‌پوشان کاملاً برتر بودند تا جایی که یوری رومانو، پشت‌خط‌زن آن‌ها با کسب ۱۸ امتیاز و پس از او الساندرو میکلتو با کسب ۱۲ امتیاز بهترین‌های تیم حریف بودند. درحالی‌که بهترین بازیکنان تیم پائز، اسماعیل‌نژاد و مرتضی شریفی فقط شش امتیاز کسب کردند. آمار و ارقام برتری قاطع ایتالیا در حمله (۴۲ امتیاز) و دفاع (۱۳ امتیاز) را نسبت به تیم ما نشان می‌دهد؛ تیم ایران از دفاع فقط دو امتیاز گرفت و ۲۷ امتیاز هم در حمله به دست آورد. 
 
سرمربی تیم‌ملی هنوز نتوانسته ضعف‌های بازیکنانش را کاهش دهد. با این وجود پائز که پس از بازی با صربستان از نبود اتحاد در تیم انتقاد کرده بود، بعد از دیدار با ایتالیا از جنگندگی شاگردانش تمجید کرد: «بازی را مثل دیدار با صربستان شروع کردیم، اما تمامی بازیکنان ایتالیا سرویس‌های خیلی خوبی زدند و بازی خیلی برایمان سخت شد. از رفتاری که در زمین می‌دیدم، خیلی خوشحال هستم. از رفتار بازیکنان و جنگندگی‌شان راضی بودم، اما فشار زیادی از سمت قهرمان جهان به ما وارد شد و این آسان نیست. به بازیکنانم افتخار می‌کنم و هر روز شاهد پیشرفت‌شان هستم. خیلی مهم است که همه جزئی از پروژه باشند و به کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، اهمیت بدهند. امیدوارم بازیکنان بیشتر فرصت بازی پیدا کنند و همه بازیکنان همراه شش بازیکن داخل زمین باشند. باید یک تیم باشیم، فارغ از اینکه چه کسی در زمین بازی می‌کند باید همه با هم یکدل باشیم.»
جواد کریمی، پاسور تیم‌ملی هم از بیماری عجیبش در جریان بازی با ایتالیا گفت: «بازی را خیلی خوب شروع کردیم، اما رفته‌رفته ایتالیا با سرویس‌های خود تیم ایران را تحت فشار قرار داد و نتوانستیم آن عملکردی را که می‌خواستیم به نمایش بگذاریم. روز آخری که در کمپ تیم‌ملی برزیل بودیم یک مشکل برایم به وجود آمد و رفته‌رفته این مشکل بیشتر شد. این مشکل به مایع گوش میانی مربوط می‌شود که باعث برهم خوردن تعادل و سرگیجه می‌شود. پزشک فدراسیون جهانی هم آمد و وضعیتم را بررسی کرد. کمی بهترم، ولی همچنان مشکل دارم.»
 
سرمربی ایتالیا از بازیکنان ایران خواست نتایج گذشته را فراموش کنند. فردیناندو دی‌جورجی نبرد با تیم کشورمان را دشوار خواند: «بازی آسانی نبود. در ست اول همه چیز متعادل بود تا وقتی که به میانه ست رسیدیم. تیم ایران فشار زیادی در سرویس وارد کرد و ما هم در سرویس اشتباهاتی داشتیم. بعد از آن ایتالیا در سرویس و دفاع بهتر عمل کرد و خیلی خوب بودیم. این عملکرد باعث کسب امتیازات بیشتر در این موقعیت شد. پیشنهادم به والیبالیست‌های ایران این است که اعتمادبه‌نفس داشته باشند. وقتی بازی به پایان می‌رسد، پرونده آن را در ذهن خود ببندند و دیگر به آن فکر نکنند. آن‌ها باید به بازی بعدی و بهتر بازی کردن و پیشرفت فکر کنند.» الساندرو میکلتو، دریافت‌کننده قدرتی ایتالیا هم که یکی از بهترین‌های تیم کشورش بود در خصوص مواجهه با ایران اظهار داشت: «از این پیروزی خیلی خوشحالم، چون مقابل تیم ایران به پیروزی رسیدیم، تیمی که همیشه خوب و قدرتمند بوده است. بازی کردن مقابل این تیم خیلی سخت است. تیم ایران در سرویس و اسپک عملکرد خیلی خوبی دارد، اما فکر می‌کنم ایتالیا بهتر بازی کرد. از این بابت خیلی خوشحالم. از حالا به بازی فردا مقابل ژاپن فکر می‌کنیم، چون بازی در مقابل‌شان بسیار دشوار است، اما برای امروز از عملکرد خودم و تیمم خوشحال هستم. نسل جدید والیبال ایران خیلی خوب و قدرتمند است. جلوه را می‌شناسم، او بازیکن خوبی است. ایران همیشه در رده‌های پایه بسیار قدرتمند بوده است. والیبال ایران قهرمانی‌های زیادی در رده‌های سنی به دست آورده است.»

برچسب ها: سرمربی ، صربستان ، تیم ملی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار