کد خبر: 1230649
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
همزمان با برگزاری مراسم وداع با پیکر‌های مطهر شهدای خدمت، چند تن از سران و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی کشور‌ها با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و به مقام رئیس‌جمهور فقید کشورمان ادای احترام کردند. همچنین عصر دیروز سران و نمایندگان ویژه بیش از ۶۰ کشور با حضور در سالن اجلاس سران در تهران ضمن ادای احترام به رئیس‌جمهور کشورمان، مراتب تسلیت دولت و ملت خود را به مخبر سرپرست دولت اعلام کردند.

وعده الهی برای محو رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد
آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه، پیش از ظهر دیروز در دیدار رهبر انقلاب اسلامی مراتب تسلیت و تعزیت خود را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین به ملت و دولت ایران اعلام کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی ملت فلسطین به‌ویژه مردم غزه، متقابلاً شهادت فرزندان آقای هنیه را تبریک و تسلیت گفتند و از صبر رئیس دفتر سیاسی حماس تمجید کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مقاومت فوق‌العاده مردم غزه که موجب تعجب جهانیان شده است، گفتند: چه کسی باور می‌کرد که روزی در دانشگاه‌های امریکا به نفع فلسطین شعار داده و پرچم فلسطین برافراشته شود و چه کسی باور می‌کرد که روزی در ژاپن و در تظاهرات به نفع فلسطین، به زبان فارسی شعار «مرگ بر اسرائیل» سر داده شود. ایشان تأکید کردند: در آینده نیز ممکن است در مورد قضیه فلسطین حوادثی اتفاق بیفتد که امروز باور کردنی نیستند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیات قرآنی که درباره تحقق دو وعده خداوند به مادر حضرت موسی (ع) است، افزودند: اکنون نیز وعده اول خداوند درباره مردم فلسطین محقق شده و آن، همان غلبه مردم غزه که گروهی کوچک هستند در مقابل گروه بزرگ و قدرتمند امریکا، ناتو، انگلیس و برخی کشور‌های دیگر است. برهمین اساس وعده دوم یعنی محو رژیم صهیونیستی نیز قابل تحقق است و به لطف الهی آن روزی که فلسطین از «بحر» تا «نهر» تشکیل شود، فرا خواهد رسید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: آقای مخبر که بر اساس قانون اساسی مسئولیت امور اجرایی کشور را برعهده دارد سیاست‌ها و جهت گیری‌های رئیس‌جمهور فقید را درباره فلسطین، با همان انگیزه و روحیه ادامه خواهد داد.

شخصیت برجسته‌ای از دست دادیم
آقای محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، پیش از ظهر دیروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به نمایندگی از دولت و ملت این کشور، ضایعه درگذشت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت و تعزیت گفت.
آقای سودانی در این دیدار خطاب به رهبر انقلاب گفت: در این شرایط متأثرکننده به دیدار حضرتعالی آمدم تا مراتب حزن، اندوه و تعزیت دولت و ملت عراق را به دولت و ملت ایران اعلام کنم. آنچه ما از آقای رئیسی، رئیس‌جمهور شهید ایران دیدیم چیزی جز صدق، اخلاص، پاکی، «کار و تلاش» و خدمت به مردم نبود. نخست وزیر عراق همچنین با اشاره به حضور میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید ایران گفت: تصاویری که من از تلویزیون دیدم پیام‌های روشنی داشت که مهم‌ترین پیام آن، عمق ارتباط مستحکم مردم با مسئولان در جمهوری اسلامی، به‌رغم همه فشار‌ها و تحریم‌ها و این حادثه ناگوار است. آقای سودانی تأکید کرد: پیام دیگر حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع این است که باید به مردم خدمت کرد و این تشییع باشکوه، نتیجه خدمت به مردم است و این درس باید سرلوحه ما در عراق نیز باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، با قدردانی از سفر نخست وزیر عراق به تهران برای ابراز همدردی، گفتند: ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم. آقای رئیس‌جمهور برادر بسیار خوب و مسئولی کارآمد و با کفایت و صمیمی و جدی بود. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اکنون آقای مخبر بر اساس قانون اساسی مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته‌اند و ان شاءالله همان مسیر همکاری‌ها و توافق‌ها با دولت عراق ادامه پیدا خواهد کرد.


نقطه عطف روابط ایران و پاکستان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان ضمن تشکر صمیمانه از ابراز همدردی دولت و ملت برادر پاکستان گفتند: برای جمهوری اسلامی ایران، روابط با پاکستان بسیار اهمیت دارد و به این کشور نگاه کاملاً برادرانه دارد، اما روابط دو کشور در سال‌های گذشته با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است و ما معتقدیم در دولت جدید پاکستان امکان اوج‌گیری مجدد این روابط وجود دارد. رهبر انقلاب با اشاره به تأکید آقای رئیسی رئیس‌جمهور فقید بر اهمیت روابط با پاکستان افزودند: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد و آقای دکتر مخبر مسیر همکاری‌ها و توافق‌ها را پیگیری خواهند کرد. ایشان خاطرنشان کردند: ارتباطات دوستانه بین کشور‌های برادر همیشه آسان به پیش نمی‌رود و باید بر موانع فائق آمد و پیشرفت همکاری‌ها را با جدیت و در عمل دنبال کرد. نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار، سفر چندی پیش آقای رئیسی به پاکستان را بسیار مفید و زمینه‌ساز گسترش بیش از پیش روابط و نقشه راه آینده دانست و اظهار امیدواری کرد که روابط در زمینه‌های مختلف ارتقا یابد.
 
حرکت کشور هیچ تغییری نمی‌کند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار آقای تمیم بن حَمَد آل ثانی، امیر قطر و هیئت همراه، با تشکر از ابراز همدلی و همدردی قطر در حادثه تلخ اخیر، بر لزوم استمرار مسیر پیشرفت همکاری‌های دو کشور تأکید کردند. ایشان، از دست دادن رئیس‌جمهور جامع‌الاطرافی همچون آقای رئیسی را سخت خواندند و گفتند: به رغم این فقدان، اما حرکت کشور هیچ تغییری نخواهد کرد و همان روح علاقه و اطمینان میان ایران و قطر که در دوره رئیس‌جمهور فقید حاکم بود از طرف آقای دکتر مخبر ادامه خواهد داشت. رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به شرایط منطقه و تلاش دشمنان برای از بین بردن ثبات و آرامش خاطرنشان کردند: کشور‌های منطقه یک گزینه بیشتر پیش روی ندارند و آن همراهی و همدلی با یکدیگر است. «تمیم بن حَمَد آل ثانی» امیر قطر نیز در این دیدار با اظهار تسلیت به مناسبت درگذشت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان، گفت: روابط ایران و قطر همواره مستحکم بوده و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد. وی تنها راه مقابله با تهدید‌های موجود در منطقه را همکاری و انسجام کشور‌های منطقه دانست و افزود: ما هیچ حدی را برای گسترش روابط با ایران قائل نیستیم.
 
تسلیت رئیس‌جمهور تونس
آقای قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس، هم عصر دیروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به نمایندگی از دولت و ملت این کشور، ضایعه درگذشت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت گفت.

سیاست ایران گسترش روزافزون روابط با ارمنستان است
آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان هم روز گذشته در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی مراتب تأثر و همدردی ملت و دولت ارمنستان را اعلام کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن قدردانی از ابراز همدردی نخست وزیر ارمنستان، به مشترکات تاریخی و جغرافیایی و منافع مشترک ایران و ارمنستان اشاره کردند و گفتند: سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش روز افزون روابط با ارمنستان، تحت هدایت آقای مخبر ادامه پیدا خواهد کرد. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید نخست وزیر ارمنستان مبنی بر راهبردی بودن روابط دو کشور افزودند: تأکید اینجانب مبنی بر گسترش همکاری‌ها ناظر بر راهبردی بودن روابط است، اما مهم این است که روابط ایران و ارمنستان مخالفینی دارد که بر همین اساس باید مسائل مربوط به دو کشور با دقت و مراقبت انجام شود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: رئیس‌جمهور فقید ما نسبت به مسائل مرزی مربوط به ارمنستان و حوادث اطراف این قضیه، بسیار حساس بود و باید این حساسیت‌ها و مراقبت‌ها همچنان لحاظ شوند و ما باید خودمان بتوانیم منافع خود را تأمین کنیم. آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار گفت: ما از شنیدن خبر درگذشت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران و همراهان ایشان در سانحه هوایی شوک‌زده شدیم و در بهت هستیم، اما همان‌گونه که حضرتعالی گفتید، مطمئنیم که تحت هدایت‌ها و رهبری شما خللی در امور ایران به‌وجود نخواهد آمد.

همدردی دولت و ملت لبنان با رهبر انقلاب و ملت ایران
آقای «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان و هیئت همراه، عصر دیروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به نمایندگی از دولت و ملت این کشور، ضایعه درگذشت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت گفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار