کد خبر: 1230608
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
وداع با شکوه ورزشی‌ها با شهدای خدمت
دیروز همه آمده بودند؛ پیر و جوان، کوچک و بزرگ، همه یکرنگ آمده بودند تا رئیس‌جمهور محبوب را بدرقه کنند. در میان جمعیت که دقت می‌کردی می‌توانستی چهره‌های نام‌آور ورزش ایران را هم ببینی، چهره‌هایی که همرنگ مردم اشک‌ریزان و بدون سروصدا خود را به دانشگاه تهران یا خیابان‌های اطراف رسانده بودند.
فریدون حسن

جوان آنلاین: ورزش ایران با درخشش در المپیک و پارالمپیک پاسخ حمایت‌های شبانه‌روزی رئیس‌جمهور شهید ایران را می‌دهد. این حرف دیروز جامعه ورزش کشور در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت بود. 
 
دیروز همه آمده بودند؛ پیر و جوان، کوچک و بزرگ، همه یکرنگ آمده بودند تا رئیس‌جمهور محبوب را بدرقه کنند. در میان جمعیت که دقت می‌کردی می‌توانستی چهره‌های نام‌آور ورزش ایران را هم ببینی، چهره‌هایی که همرنگ مردم اشک‌ریزان و بدون سروصدا خود را به دانشگاه تهران یا خیابان‌های اطراف رسانده بودند.
دیروز جامعه ورزش ایران همدوش و همراه با مردم، آیت‌الله رئیسی و همراهان شهیدش را بدرقه کردند و یکصدا این قول را دادند که پاسخ حمایت‌های «شهید جمهور» را با درخشش در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک بدهند. جامعه ورزش کشور هنوز خاطره خوش مراسم هجدهم اردیبهشت‌ماه را فراموش نکرده، آخرین مراسم رسمی رئیس‌جمهور شهید در تهران در کنار مدال‌آوران و افتخارآفرینان ورزش کشور. مراسمی که ماندگار شد تا دیروز ورزشی‌ها با چشمانی اشکبار رئیس‌جمهور و شهدای خدمت را بدرقه کنند و این قول را بدهند که با مدال‌آوری و بالا بردن پرچم ایران در میادین جهانی تلاش‌های او برای ارتقای ورزش را جبران خواهند کرد. 
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون قهرمانی و ورزش حرفه‌ای، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، رؤسای فدراسیون‌های ورزشی، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال، قهرمانان، ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و همه مدیران و دست‌اندرکاران ورزش حضور داشتند و ضمن اقامه نماز بر پیکر شهدا، وداع باشکوهی با شهید جمهور و هیئت همراه ایشان داشتند. 
رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: «ابتدا باید شهادت این عزیزان و رئیس‌جمهور کشورمان را به ملت ایران تسلیت بگویم. من بار‌ها خدمت چند نفر از این بزرگان رسیده بودم. در چند نوبت نیز که باشگاه پرسپولیس در بخش بین‌الملل مشکل داشت، خدمت شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه رسیدیم. وی بدون هیچ فوت وقتی کمک کرد. باور نمی‌کنید مانند وزیر ورزش کار‌ها را پیگیری و در اسرع وقت مشکل ما را برطرف کرد. شهید مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نیز به جهت اینکه در سازمان خصوصی‌سازی بود، من شاهد بودم شبانه‌روز برای واگذاری استقلال و پرسپولیس وقت گذاشت و این اتفاق را که روزی زمین مانده بود محقق کرد. اگر قرار باشد فقط یک مورد از هزاران خدمت شهید آیت‌الله رئیسی را در ورزش بگویم، همین ماجرای خصوصی کردن پرسپولیس و استقلال است.»
هادی رضایی، سرمربی پرافتخار والیبال نشسته هم گفت: «آیت‌الله رئیسی چهره‌ای مردمی و دلسوز بود که همواره توجه ویژه‌ای به ورزش داشت. ایشان در دوره‌ای که تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشت عنایت ویژه‌ای به ورزش، به‌ویژه ورزش مشهد داشت و من از نزدیک شاهد تمام فعالیت‌های او بودم و از آن زمان نیز خاطرات بسیار خوبی دارم.»
سرمربی والیبال نشسته همچنین با اشاره به برگزاری اردوی تیم ملی والیبال نشسته در اوایل اردیبهشت‌ماه امسال در تبریز گفت: «تیم ملی در مدت برگزاری اردو مورد توجه و لطف شهیدان آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه و همچنین مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی قرار گرفت. شهید رحمتی یک روز به اردوی تیم ملی آمد و یک ساعت در سالن از نزدیک نظاره‌گر تمرینات بود. او عنایت ویژه‌ای به من و ملی‌پوشان والیبال نشسته داشت. برخورد این شهید بزرگوار با ما بسیار دوستانه و عالی بود و لطف زیادی به والیبال نشسته داشتند. او با اعضای تیم به گفتگو نشست و عکس یادگاری انداخت. برخورد با شهیدان رحمتی و آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز برای من درس‌ها و خاطرات زیادی از این دو شهید عزیز داشت.»
جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس فدراسیون جانبازان و توان‌یابان نیز خاطرنشان کرد: «امیدواریم کاروان‌های ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک با نتیجه‌گیری، پاسخ حمایت‌ها و زحمات این عزیزان در عرصه‌های مختلف را بدهند و به نوعی ارج نهیم زحماتی که این عزیزان طی سال‌های گذشته برای ورزش و به‌ویژه توان‌یابان انجام دادند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار