کد خبر: 1230607
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
ادامه درخشش پارادوومیدانی‌کاران ایران در ژاپن
توزیع سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ بین نفرات اول و دوم هر ماده، حساسیت رقابت‌ها را افزایش داده است. 
 اشرف رامین

جوان آنلاین: درخشش ملی‌پوشان پارادوومیدانی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ژاپن همچنان ادامه دارد. یازدهمین دوره این رقابت‌ها در شهر کوبه با حضور هزار و ۷۳ ورزشکار در حال برگزاری است. 
توزیع سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ بین نفرات اول و دوم هر ماده، حساسیت رقابت‌ها را افزایش داده است. 
امیرحسین علیپور در پرتاب وزنه با ثبت رکورد ۶۱/۱۴ متر هم رکورد جهان را شکست و هم مدال طلا را به گردن آویخت. مهدی اولاد در همین ماده با رکورد ۲۸/۱۳ متر مدال برنز رقابت‌ها را از آن خود کرد. پس از آن نوبت به هاشمیه متقیان بود که یک‌بار دیگر یک مدال ارزشمند دیگر برای پارادوومیدانی کشور کسب کند.
 این ملی‌پوش خوزستانی در پرتاب نیزه با رکورد ۷۴/۲۲ متر نایب‌قهرمان جهان شد و نقره را از آن خود کرد. زینب مرادی در همین ماده، از رسیدن به سکو بازماند. 
هاجر صفرزاده در دو ۴۰۰ متر بانوان حسابی خوش درخشید و با رکوردشکنی قهرمان جهان شد. این بانوی پارادوومیدانی با زمان ۵۶/۵۷ ثانیه رکورد آسیا را جابه‌جا کرد و مقتدرانه روی سکوی قهرمانی ایستاد. صفرزاده پس از علیپور، دومین طلایی کاروان ایران است. قهرمانی سعید افروز با هت‌تریک طلای ایران همراه بود. 
افروز در پرتاب نیزه کلاس F۳۴ با حریفان رقابت کرد. او رکورد ۱۴/۴۰ متر را به ثبت رساند و بالاتر از همه رقبایش قهرمان رقابت‌های جهانی شد. فاصله نفر دوم از کلمبیا با قهرمانی ایرانی بیش از ۳ متر بود! سعید افروز پیش از این در همین ماده سه مدال طلای پارالمپیک توکیو، جهانی ۲۰۲۳ و بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به دست آورده بود.
نکته مهم اینکه دو مدال‌آور ایران پس از درخشش در جهانی مدال‌هایشان را به رئیس‌جمهور شهید و همراهانش تقدیم کردند. هاشمیه متقیان و سعید افروز در اقدامی قابل تقدیر مدال‌شان را به شهدای خدمت اهدا کردند. 
افروز در این خصوص گفت: «مدالم را با افتخار به شهدای خدمت شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و هیئت همراه ایشان، تقدیم می‌کنم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار