کد خبر: 1227091
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
امیر قلعه‌نویی بعد از آنکه همکاری خداداد عزیزی با تیم ملی در نقش مشاور فنی به پایان رسید، جانشینی برای او انتخاب نکرد و حالا در فاصله یک ماه تا آغاز دور جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی، موضوع پایان همکاری حمید مطهری و بحث انتخاب جانشین برای او به میان آمده است.

جوان آنلاین: حمید مطهری از جمع دستیاران امیر قلعه‌نویی جدا شد تا در آستانه فیفادی ژوئن، شایعات ضدونقیضی پیرامون کادرفنی تیم ملی شکل گیرد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، تیم ملی ایران با کسب ۱۰ امتیاز از ۴ مسابقه توانسته در مسیر انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ صعود خود به مرحله بعدی را مسجل کند، اما با این وجود، همچنان ۲ دیدار از دور دوم مرحله گروهی انتخابی جام جهانی باقی‌مانده است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، ملی‌پوشان باید روز پنجشنبه هفدهم خردادماه به میزبانی هنگ‌کنگ به مصاف تیم ملی فوتبال این کشور بروند و سپس سه‌شنبه بیست‌ودوم خردادماه در تهران آخرین مسابقه خود را برای تعیین تیم سرگروه برابر ازبکستان برگزار نمایند. طبق هماهنگی به عمل آمده، قرار است مسابقات لیگ برتر پیش از آغاز اردوی تیم ملی به پایان برسد و دور جدید اردوی تیم ملی هم از روز دوازدهم خردادماه آغاز خواهد شد.

خداداد با دلخوری رفت، مطهری با رضایت!
امیر قلعه‌نویی و همکارانش در شرایطی مشغول رصد شرایط لیگ برتر فوتبال ایران و بازیکنان لژیونر هستند تا فهرست تیم ملی برای اردوی پیش‌رو را تنظیم کنند که حالا در کادرفنی تیم ملی تغییر و تحولات غیرمنتظره‌ای شکل گرفت؛ به‌طوری‌که حمید مطهری از جمع دستیاران امیر قلعه‌نویی جدا شد و در کسوت سرمربی موقت تراکتور تبریز فعالیت خود را آغاز کرد. محسن معتمدکیا، مدیر رسانه‌ای تیم ملی رسماً تایید کرد که دوره حضور مطهری در تیم ملی به پایان رسیده و او در تیم باشگاهی کار خود را پیش می‌برد. مطهری بعد از خداداد عزیزی، دومین عضو جدا شده از کادرفنی تیم ملی در طول یک‌سال گذشته محسوب می‌شود. البته که خداداد عزیزی با دلخوری به کارش در تیم ملی پایان داد، اما گفته می‌شود که مطهری برای جدایی از کادرفنی تیم ملی از قلعه‌نویی اجازه گرفته و به شکلی توافقی به همکاری‌اش با او پایان داده است.

شمار دستیاران قلعه‌نویی تک‌رقمی شد!
قلعه‌نویی در حال حاضر، آنتونی مانیکونه و آلین دینکا را به عنوان دستیاران خارجی در کنار خود می‌بیند و همچنین سعید الهویی، رحمان رضایی، آندرانیک تیموریان، علی‌اصغر قربانعلی‌پور، هومن افاضلی، علی کمانگری و مهرپویا اسدی هم دستیاران ایرانی قلعه‌نویی هستند که قربانعلی‌پور در نقش مربی بدنساز فعالیت می‌کند، کمانگری و اسدی در قامت آنالیزور کار خود را پیش می‌برند و مسئولیت افاضلی هم مشاور فنی است! یکی از انتقادات مطرح شده نسبت به قلعه‌نویی حضور پرشمار دستیاران ایرانی در کادرفنی تیم ملی است که با این وجود، بحث انتخاب جانشین حمید مطهری به میان آمده است.

معمای حضور قطبی در تیم ملی
سرمربی تیم ملی ایران بعد از پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از افشین قطبی دعوت کرد تا در تیم ملی مشغول به فعالیت شود. با وجود گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره حضور احتمالی قطبی در تیم ملی، پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که او در حال حاضر سرمربی تیم ونکوور کانادا است و شرایط حضور در تیم ملی ایران را در مقطع کنونی ندارد؛ هر چند که نظر قلعه‌نویی بر این بوده که قطبی هم در نقش سرمربی تیم امید فعالیت کند و هم به عنوان دستیار در کنار او باشد که فعلاً به نظر می‌رسد پروژه موردپسند سرمربی تیم ملی اجرایی نخواهد شد و برخلاف شایعات مطرح شده، خبری از حضور افشین قطبی به عنوان جانشین حمید مطهری در کادرفنی تیم ملی نیست.

جای مطهری خالی می‌ماند؟
امیر قلعه‌نویی بعد از آنکه همکاری خداداد عزیزی با تیم ملی در نقش مشاور فنی به پایان رسید، جانشینی برای او انتخاب نکرد و حالا در فاصله یک ماه تا آغاز دور جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی، موضوع پایان همکاری حمید مطهری و بحث انتخاب جانشین برای او به میان آمده است. با توجه به دستیاران پرشمار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی، این احتمال وجود دارد که برای فیفادی پیش‌رو، جانشینی برای مطهری انتخاب نشود، اما گفته می‌شود که قلعه‌نویی در برنامه بلندمدت خود به دنبال تقویت کادرفنی تیم ملی است و باید دید سرانجام پروژه موردنظر او برای حضور قطبی در تیم ملی در ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد یا او از چهره‌ای جدید برای حضور در تیم ملی دعوت می‌کند. آنچه مشخص است اینکه با توجه به فعالیت قطبی در کانادا، فعلاً گزینه‌ای برای جانشینی حمید مطهری در مقطع کنونی مطرح نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار