کد خبر: 1225113
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
اول اردیبهشت‌ماه به مناسبت زادروز ورزشکار شهید ابراهیم هادی، روز شهدای ورزشکار نام‌گذاری شده است.

جوان آنلاین: ابرهیم هادی که از شهدای دوران دفاع مقدس است در تاریخ اول اردیبهشت سال ۱۳۳۶ در محله میدان خراسان متولد شد.

به گزارش فارس، شهید هادی به ورزش باستانی و کشتی می‌پرداخت و کار خود را در باشگاه ابومسلم میدان خراسان و با وزن ۵۳ کیلو آغاز کرد.

آقایان گودرزی و محمدی مربیان خوب ابراهیم در آن دوران بودند. آقای محمدی، ابراهیم را به خاطر اخلاق و رفتارش خیلی دوست داشت و آقای گودرزی هم خیلی خوب به ابراهیم فنون کشتی را یاد می‌داد و می‌گفت: «این پسر خیلی آرومه، اما تو کشتی وقتی زیر می‌گیره، چون قد بلند و دستای کشیده و قوی داره مثل پلنگ حمله می‌کنه و تا امتیاز نگیره ول کن نیست.» برای همین اسم ابراهیم را پلنگ خفته گذاشته بود.

خیلی مواقع می‌گفت: «یه روز، این پسر رو تو مسابقات جهانی می‌بینید، مطمئن باشید.» اما سرانجام ابراهیم، در والفجر مقدماتی پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد، اما تسلیم نشد و در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه‌های باقی مانده به عقب، تنهای تنها با خدا همراه شد و دیگر کسی او را ندید.

روز شهدای ورزشکار به یاد ابراهیم
با توجه به روز تولد این شهید، امروز در قطعه شهدای بهشت زهرا مراسم یادبودی برای این شهید با حضور جمعی از اهالی ورزش برگزار شد. مناف هاشمی، دبیر کمیته ملی المپیک درباره روز شهدای ورزشکار گفت: آنچه در کشور، جامعه و مملکتمان داریم، مدیون خون شهدا هستیم. آن‌ها با پلاکشان مدال‌های واقعی را به ملت ایران هدیه دادند.

همچنین سید حسن طباطبایی، رییس فدراسیون کاراته در حاشیه این مراسم گفت: هشت سال دفاع مقدس در کشور ما جزو موضوعاتی است که با ایثار جوانان باعث شد تا خاکمان را به دشمنان ندهیم.

محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان نیز درباره روز شهدای ورزشکار اظهار داشت: در کنار شهدا بودن لذت خاصی داشت. خدا همیشه گلچین می‌کند و امیدواریم قدردان خانواده‌های شهدا و شهدا باشیم و بتوانیم وظیفه خودرا به خوبی انجام دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار