کد خبر: 1223746
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
فرمانده نیروی دریایی سپاه:
بعد از ۴۵ سال از انقلاب هم از لحاظ نیروی انسانی و آموزش‌های خاص و هم از ساخت تجهیزات و امکاناتی که خودمان در تحریم کامل و مشکلات اقتصادی ایجاد کردیم، امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم بگوییم جزو صادرکنندگان سلاح می‌توانیم باشیم

جوان آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه می‌دانیم آوردن صهیونیست‌ها در امارات برای کار اقتصادی نیست، تأکید کرد: الان در واقع کار‌های امنیتی و در واقع نظامی می‌کنند که این یک تهدید است. 
دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگو با المیادین با بیان اینکه درگیری در جنگ هشت ساله نابرابر با صدام و حزب بعث باعث پیشرفت نظامی ما شد، اظهار کرد: بعد از ۴۵ سال از انقلاب هم از لحاظ نیروی انسانی و آموزش‌های خاص و هم از ساخت تجهیزات و امکاناتی که خودمان در تحریم کامل و مشکلات اقتصادی ایجاد کردیم، امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم بگوییم جزو صادرکنندگان سلاح می‌توانیم باشیم. موشک‌ها و رادار‌هایی که در نیروی دریایی و در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تولید کرده‌ایم، افتخار است، زیرا ما در تحریم کامل توانسته‌ایم این امکانات را ایجاد کنیم. 
دریادار تنگسیری در ادامه این گفتگو درباره حضور امریکا در منطقه خلیج‌فارس گفت: ما قبلاً هم به کشور‌های همسایه گفتیم اینجا خانه ما و شماست. این خلیج‌فارس و دریای عمان خانه ماست و بیگانگان دنبال امنیت این منطقه نیستند و فردا همانطور که گفتند «شما را مانند یک گاو شیرده می‌دانیم»، وقتی که شیر تمام شد، یعنی نفت و گاز این منطقه تمام شد، شما را ذبح می‌کنند. 
فرمانده نیروی دریایی خاطر نشان کرد: این رسم همسایگی و مسلمانی نیست که صهیونیست‌ها بیایند در این منطقه و در کشور همسایه ما قرار گیرند، چون ما در این منطقه ضمن اینکه همسایه هستیم، مسلمان هم هستیم. ما با عمان، امارات، قطر، عراق، عربستان، بحرین و کویت همسایه هستیم و رسم همسایگی را باید به جا بیاوریم. 
تنگسیری با طرح این سؤال که آوردن صهیونیست‌ها در این منطقه چه پیامی برای ما دارد؟ ادامه داد: این اقدام چه پیامی برای کشوری که کل سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان را در اختیار دارد، در پی خواهد داشت؟ آیا نباید بدانیم آوردن صهیونیست‌ها در کشور همسایه تهدید است؟ آن‌ها بدانند که اگر اتفاقی برای کشور ما بیفتد، جایی که این‌ها آمدند، باقی نخواهد ماند. مگر می‌شود تهدید از جایی به شما تحمیل بشود؟ آن‌ها باید به خود بیایند، اگر دنبال امنیت هستند و دنبال برقراری امنیت دائمی هستند، جای صهیونیست‌ها در این نقطه نیست. خیلی حیف است که ما می‌توانیم با همدیگر مراودات و ارتباط داشته باشیم و امنیت‌مان به هم بستگی داشته باشد، اما بخواهند صهیونیست‌ها بیایند در این منطقه. وی ادامه داد: تهدید گاهی به صورت لسانی است که شما را تهدید می‌کنند و می‌گویند من به شما حمله می‌کنم و گاهی افعالی است. در کشور همسایه ما امارات، من احساس می‌کنم تهدید ما افعالی است. می‌دانیم آوردن صهیونیست‌ها در این نقطه برای کار اقتصادی نیست. الان در واقع کار‌های امنیتی و در واقع نظامی می‌کنند که این یک تهدید است و نباید این اتفاق بیفتد، این را باید مدنظر داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار