کد خبر: 1223743
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
در پیام تسلیت فرماندهان و مسئولان جمهوری اسلامی به اسماعیل هنیه تأکید شد
در پیام دکتر رئیسی، رئیس‌جمهور به اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) آمده است: اقدام جنون‌آمیز رژیم سفاک صهیونیستی در حمله به اردوگاه الشاطی که به شهادت سه تن از فرزندان گرانقدر جنابعالی به همراه سه فرزند دلبند و بی‌گناه آنان منجر شد، عمیقاً موجب تأثر خاطر اینجانب و آحاد ملت ایران شد
جوان آنلاین: در پی حمله ناجوانمردانه رژیم‌صهیونیستی به اردوگاه الشاطی فلسطین در غزه که به شهادت سه فرزند اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و سه نوه او منجر شد، سران قوا، مقامات سیاسی و فرماندهان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پیام‌هایی جداگانه، ضمن محکومیت این اقدام جنایتکارانه، رفتار جنون‌آمیز سران رژیم‌صهیونیستی را ناشی از عجز، درماندگی و ناکامی آن‌ها در رویارویی با جبهه مقاومت توصیف کردند. 
در پیام دکتر رئیسی، رئیس‌جمهور به اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) آمده است: اقدام جنون‌آمیز رژیم سفاک صهیونیستی در حمله به اردوگاه الشاطی که به شهادت سه تن از فرزندان گرانقدر جنابعالی به همراه سه فرزند دلبند و بی‌گناه آنان منجر شد، عمیقاً موجب تأثر خاطر اینجانب و آحاد ملت ایران شد. بی‌شک این جنایت خوی وحشیگری و کودک‌کشی این رژیم را عیان‌تر کرد و نشان داد برای نجات از باتلاق فروپاشی و پوشاندن عجز و درماندگی و ناکامی در رویارویی با جبهه مقاومت، در جنایت علیه بشریت به هیچ اصول انسانی و اخلاقی پایبند نیست. متأسفانه در مقابل چنین جنایاتی بی‌سابقه در تاریخ، مدعیان حقوق بشر نه تنها نظاره‌گر هستند بلکه با سکوت و حمایت‌های ناجوانمردانه خود، زمینه را برای تکرار اینگونه جنایات فراهم می‌کنند و قطعاً شریک جرم این رژیم منفور هستند. 
رئیس‌جمهور همچنین روز گذشته در مکالمه تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تسلیت مجدد شهادت فرزندان و نوه‌های وی در پی حمله رژیم سفاک صهیونیستی به اردوگاه الشاطی غزه، این جنایت را موجب عیان‌ترشدن خوی وحشی‌گری و کودک‌کشی این رژیم و نشانه عجز، درماندگی و ناکامی صهیونیست‌ها در رویارویی با جبهه مقاومت عنوان کرد و افزود: مدعیان حقوق بشر با سکوت و حمایت‌های ناجوانمردانه خود از چنین جنایاتی، شریک جرم این رژیم منفور هستند. 
«اسماعیل هنیه» نیز در این مکالمه تلفنی ضمن قدردانی از ابراز همدردی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اینکه با این خون‌ها امید، آینده و آزادی را برای ملت، آرمان و امت خود می‌سازیم، تصریح کرد: دشمن جنایتکار صهیونیستی تصور می‌کند با هدف قرار دادن فرزندان رهبران مقاومت می‌تواند در عزم و اراده ما و ملت ما خلل ایجاد کند، در حالی که این خون‌ها ما را در مسیر مقاومت استوارتر می‌کند. 
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با بیان اینکه ما در مسیر آزادسازی قدس شریف و مسجد‌الاقصی نه تردید خواهیم کرد و نه عقب‌نشینی تأکید کرد: خون فرزندان و نوه‌هایم فدای آزادی قدس شریف و مسجدالاقصی. 
 
 تسلیت قالیباف به هنیه
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیام تسلیتی به اسماعیل هنیه گفت: رژیم‌صهیونیستی با ارتکاب این جنایت ددمنشانه و هولناک ثابت کرد کوچک‌ترین پایبندی‌ای به اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل ندارد. 
محمدباقر قالیباف در این پیام افزود: این جنایت، بار دیگر چهره واقعی و سفاک این رژیم کودک‌کش را بر جهانیان نمایان ساخت. رژیم‌صهیونیستی در تداوم جنایات ننگین خود در حق ملت مظلوم فلسطین، با ارتکاب این جنایت ددمنشانه و هولناک، یک بار دیگر خوی درندگی و سبعیت خود را آشکار ساخت و ثابت کرد کوچک‌ترین پایبندی به اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل ندارد. اینجانب ضمن ابراز همدردی با ملت مبارز و مظلوم فلسطین و مجاهدان جبهه مقاومت، این مصیبت را به جناب عالی تسلیت عرض کرده و برای این شهدای بزرگوار و تمام شهدای جبهه مقاومت رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم. 
 
 غزه با این دولتمردان به خود می‌بالد
دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در پیامی به رئیس دفتر سیاسی حماس نوشت: چه سرافرازانه فرزندان و نوه‌های دلبندتان به دیدار خداوند متعال شتافتند و چه سان عیدی آن‌ها وصال معبود شد. غزه امروز به خود می‌بالد که فرزندان دولتمردانش دوشادوش مردمش با دشمن خبیث صهیونیستی می‌جنگند، مقاومت می‌کنند و به شهادت می‌رسند. شهدای شما، فرزندان فلسطین مجاهد و مقاومند و صبر و پایداری شما نور امید را در دل رزمندگان مقاومت پرفروغ‌تر کرده است. این واقعه سنگین و اندوهبار در کنار مصائب جاری و جانکاه مردم مظلوم غزه سند حقانیت و صداقت مجاهدان مقاوم و خستگی‌ناپذیر فلسطین و نویدبخش نصرت الهی و غلبه بر دشمن زبون است. 
 
 تسلیت مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز در پیامی، شهادت سه تن از فرزندان و تعدادی از نوه‌های اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت. در بخشی از پیام دکتر علی‌اکبر ولایتی آمده است: رژیم جنایتکار صهیونیستی با این اقدامات روزبه‌روز انزوای خود در سطح بین‌الملل و در افکار عمومی را تسریع می‌کند و به دلیل شکست‌های متعدد در میدان نبرد که نشان از ضعف بیشتر و اذعان به شکست دارد، دست به چنین ترور‌های ناجوانمردانه و قتل‌عام ملت مظلوم فلسطین و غزه می‌زند، هر چند خواب شوم درهم‌شکستن مقاومت مردم بزرگ و شجاع فلسطین را به گور خواهد برد. بی‌تردید مجاهدان راه اسلام و آزادی فلسطین پاداش خود را دریافت خواهند کرد و ملت بزرگ فلسطین و غزه هر روز منسجم‌تر، مقتدرتر و شجاع‌تر از گذشته به راه خود در مقابله با این غده سرطانی و آزادی قدس شریف گام برخواهند داشت و این فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها راه بزرگ و ارزشمند مقاومت را تقویت خواهد کرد و هیچ عاملی نمی‌تواند بر اراده پولادین این فرماندهان و رزمندگان خدشه وارد کند. 
 
 پیام تسلیت فرماندهان نیرو‌های مسلح
مقامات نظامی جمهوری اسلامی هم در پیام‌هایی جداگانه به «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس شهادت فرزندان و تعدادی از اعضای خانواده‌اش را تسلیت گفتند. 
در پیام سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به اسماعیل هنیه آمده است: بی‌شک انتقام این جنایت و شهادت هزاران انسان بی‌گناه غزه به نص صریح کلام خداوند تبارک بی‌پاسخ نخواهد ماند و با دستان پرتوان رزمندگان دلاور مقاومت اسلامی، به سزای اعمال ننگین‌شان خواهند رسید. 
وی در پیام خود تأکید کرد: این اقدامات تروریستی نه تنها ناشی از اقتدار رژیم‌صهیونیستی نیست، بلکه نشانه سردرگمی، استیصال و ناتوانی آن‌ها در تغییر محاسبات مردم مقاوم فلسطین و مجاهدان فلسطینی است. 
 
 ترجمان شکست دشمن برابر مردم تاریخ‌ساز غزه
سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در پیام تسلیت خود به رئیس دفتر سیاسی حماس نوشته است: شهادت مظلومانه فرزندان برومند و شجاع جنابعالی «حازم، امیر و محمداسماعیل هنیه» و نیز سه تن از نوه‌های عزیز و دلبندتان در جنایت تروریستی حمله هوایی رژیم‌صهیونیستی به خودروی غیرنظامی حامل آنان در «اردوگاه الشاطی» در غرب شهر غزه را که ترجمان شکست دشمن برابر صبر و مقاومت مردم مقاوم و تاریخ‌ساز غزه و فلسطین قهرمان است، تبریک و تسلیت می‌گویم. همانطور که جنابعالی در اوج صلابت گفته‌اید «این درد‌ها و خون‌ها، آینده و آزادی ملت و مسئله فلسطین و امت اسلام را می‌سازد» و بی‌شک باور و اراده‌ای که بر سر آرمان و عقیده استوار است و کوه‌ها را متلاشی می‌کند، تحت تأثیر این جنایات خدشه‌دار نخواهد شد و درهم‌آمیختن خون‌های پاک مجاهدان مقاومت و مردم غزه و شهدای خاندان مکرم هنیه، ایمان رهبران حماس و ملت فلسطین را قوی‌تر و راه پیروزی بر دشمن صهیونیستی و آزادی قدس و مسجدالاقصی را روشن‌تر خواهد ساخت. 
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: رمز پیروزی شما و یکایک رزمندگان مؤمن و شجاع مقاومت فلسطین، حمایت و همراهی مردم در سنگری واحد و مقتدر است که خون‌های مطهر و قدرت‌ساز بیش از ۳۳هزار شهید قدس آن را یاری کرده و نسل‌کشی، ترور و وحشی‌گری رژیم جلاد و جعلی صهیونیستی را بی‌اثر کرده است، به گونه‌ای که قادر نخواهند بود برای فرار از باتلاق مرگبار و هولناک غزه راه نجاتی برای خود بیابند. 
 
 نابودی رژیم‌صهیونیستی در آینده نزدیک
در پیام امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش هم آمده است: بار دیگر عجز و درماندگی رژیم سفاک صهیونیستی در مواجهه و رویارویی مستقیم با رزمندگان جبهه مقاومت، نقاب از چهره پلید این دشمن بشریت برداشت. ذلت و ننگ ابدی بر مدعیان حقوق بشر که با سکوت و حمایت‌های ناجوانمردانه خود، زمینه‌ساز خوی وحشی‌گری‌های این رژیم نامشروع شده‌اند. 
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه شهادت فرزندان و نوادگان حضرتعالی موجب تألم‌خاطر اینجانب و رزمندگان جبهه حق در جغرافیای گسترده ایستادگی در برابر ظلم و ستم شد، تأکید کرد: بدون تردید و با اعتقاد راسخ به تحقق وعده حق تعالی، خون پاک فرزندان معصوم، کودکان و زنان بی‌پناه، سرداران و فرماندهان رشید به ثمر خواهد نشست و در آینده‌ای نزدیک شاهد نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیست و پیروزی جبهه مقاومت و آزادی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی خواهیم شد. 
در حمله روز پنج‌شنبه اشغالگران صهیونیست به اردوگاه الشاطی سه فرزند «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به همراه سه نوه وی به شهادت رسیدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار