کد خبر: 1222259
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
تاریخ سازی در آغاز سال جدید
بانوان شایسته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که به میزبانی بیشکک قرقیزستان برگزار شد با غلبه بر تیم‌های امارات و قرقیزستان موفق شدند به فینال این مسابقات راه پیدا کنند و در در دیدار نهایی هم با حساب ۴ بر صفر مقابل فیلیپین به پیروزی دست پیدا کنند و عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص دهند.
حامد قهرمانی
جوان آنلاین: سال گذشته وقتی دختران هاکی روی یخ ایران عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه را کسب کردند شاید خیلی‌ها کسب آن موفقیت را اتفاقی قلمداد کردند و کار بزرگ دختران ایران زمین را چندان جدی نگرفتند، اما فقط یک‌سال زمان کافی بود تا دختران هاکی‌باز ایران کار ناتمام سال گذشته خود را به بهترین شکل ممکن تمام کنند و این‌بار بر سکوی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تکیه بزنند. 
بانوان شایسته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که به میزبانی بیشکک قرقیزستان برگزار شد با غلبه بر تیم‌های امارات و قرقیزستان موفق شدند به فینال این مسابقات راه پیدا کنند و در در دیدار نهایی هم با حساب ۴ بر صفر مقابل فیلیپین به پیروزی دست پیدا کنند و عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص دهند. قهرمانی بانوان ایران در شرایطی به دست آمد که تنها دو دوره از حضور ایران در این مسابقات می‌گذرد. دو دوره‌ای که با یک نایب‌قهرمانی و یک قهرمانی همراه شده و قدرت بانوان هاکی روی یخ ایران را به رقبای آسیایی دیکته کرده است. 
کسب عنوان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه توسط بانوان هاکی روی یخ پیام تبریک رئیس‌جمهور را هم به همراه داشت. در بخشی از پیام سیدابراهیم رئیسی به تیم ملی هاکی روی یخ بانوان آمده است: «این درخشش امیدآفرین که با چهار دیدار متولی و بدون شکست به دست آمد، گواهی روشن بر توانمندی‌ها و شایستگی‌های زنان لایق و شایسته این مرز و بوم است که امیدوارم با برنامه‌ریزی و عنایت ویژه مسئولان ورزشی، شاهد تداوم بالندگی و موفقیت این عزیزان در دیگر رقابت‌های ورزشی باشیم.»
عباس نظریان، رئیس فدراسیون اسکی بعد از درخشش بانوان هاکی روی یخ گفت: «این اتفاق تاریخی بود که برای ورزش‌های زمستانی در سال جدید رخ داد. امیدوارم این برد‌ها و کسب مدال طلای هاکی روی یخ دختران ما باعث شود تا بعد از چهار دهه توجه خاصی به این ظرفیت بی‌نظیر ورزش‌های زمستانی شود. امیدوارم با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیلی که وجود دارد، فرصت‌هایی را ایجاد کنیم تا جامعه بانوان و مردان بتوانند در چنین رشته‌های بسیار جذابی حضور یابند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میادین بین‌المللی به اهتزاز درآورند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار