کد خبر: 1221425
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
استارت سال جدید با پیروزی و صدرنشینی
تیم ملی فوتبال ایران سال 1403 را با برد آغاز کرد. بردی که بدون شک بهترین عیدی برای مردم ایران بود.
دنیا حیدری

جوان آنلاین: پرونده دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی برای ایران پنجشنبه٬ دوم فروردین ماه با یک پیروزی پرگل مقابل ترکمنستان بسته شد. برد مقتدرانه‌ای که بار دیگر صدر جدول گروه E را از آن قلعه‌نویی و یارانش کرد.


در این بازی که با استقبال خوبی از سوی هواداران همراه بود٬ تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین بار موفق به کلین شت مقابل ترکمنستان شد و با نتیجه پر گل 5 بر صفر این تیم را در آزادی به زانو در آورد. هرچند که مصدومیت سردار آزمون از ناحیه همسترینگ اتفاق تلخی در خلال این بای بود که قلعه‌نویی را ناچار به تعویض این بازیکن در دقیقه 1+45 کرد اما در نهایت ایران با یک بر خانگی دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026 را به پایان برد تا بهترین عیدی را در آغاز سال 1403 به مردم ایران داده باشد.


3 برد٬ 2 تساوی و 3 شکست٬ حاصل هشت رویارویی قبلی ایران با ترکمنستان بود. آماری که بعد از بازی دوم فروردین 1403 تغییرات قابل توجهی را در پی داشت. تیم ملی ایرا در آخرین بار در مقدماتی جام جهانی 2018 و زمان کی‌روش با ترکمنستان دیدار کرده بود. دیداری که با برتری 3 بر صفر یوزهای ایران به پایان رسیده بود. اما پنجشنبه شب٬ یاران قلعه نویی برای نخستین بار برابر ترکمنستان کلین شیت کرده و یکی از پرگل‌ترین مصاف‌های خود مقابل این تیم را رقم زدند. نتیجه‌ای که ترکمنستان انتظارش ا هم نداشت.


استقبال خوب تماشاگران باعث شد تا یاران قلعه‌نویی با انگیزه مضاعف وارد زمین بازی شده و در همان دقایق ابتدایی نسخه ترکمنستان را بپیچند. به طوریکه دقیقه 10 بازی محمدحسین کنعانی زادگان٬ مدافع پیش‌تاخته ایران موفق به باز کردن دروازه آهالیو شد و 3 دقیقه بعد از گلزنی کنعانی‌زادگان و قبل از آنکه ترکمنستان بتوان گل خورده را هضم کند٬ سردار آزمون نیز دروازه این تیم را فروریخت تا شیرازه تیم میزبان از هم پاشیده شود. بعد از این اگر چه ایران بارها فرصت بازکردن مجدد دروازه حریف را داشت اما فرصت‌ها به دلیل بی‌دقتی در زدن ضربات پایانی و تعارف گلزنی بازیکنان به یکدیگر از دست رفت تا نیمه نخست با برتری دو بر صفر ایران به پایان برسد.


اما کار ایران با ترکمنستان تمام نشده بود و تنها سه دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم بود که کنعانی زادگان بار دیگر دروازه حریف را باز کرده و موفق به دبل در در این بازی شد. او که پیش ا این در فینال تورنمنت اردون( قبل از جام‌ملت‌های آسیا) موفق به دبل شده بود٬ شب تولد خود با دبل مقابل ترکمنستان عیدی خوبی به هواداران داد و نقش پررنگی در برتری ایران مقابل آخرین حریف در دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی داشت و دست آخر نیز به عنوان بازیکن برتر میدان نیز انتخاب شد.


در ادامه محمد محبی دقیقه 56 و همچنین امیدنورافکن دقیقه 2+90 نیز موفق به گلزنی شدند کار با نتیجه 5 بر صفر به پایان برسد. با این برد ایران هفت امتیازی شده و کار خود را در دور رفت با صدرنشینی به پایان برد. شاگردان قلعه‌نویی هفتم فروردین ماه بار دیگر باید نقابل ترکمنستان صف‌آرایی کنند. اما این با ترکمنستان میزبان است و یوز‌های ایران باید در عشق آباد به میدان بروند.


در این بازی رامین رضاییان بعد از 2 سال حضور در ترکیب اصلی٬ نیمکت نشین بود. اما با عملکرد خوب شاگردان قلعه‌نویی٬ جای خالی این بازیکن در ترکیب ایران احساس نشد.


* در پایان بازی مقابل ترکمنستان که با پیروزی یوز‌‌ها به همراه بود٬ محمد محبی و ابوالفضل جلالی از ایران تست دوپینگ دادند.


* قلعه‌نویی در این بازی مجبور به انجام دو تعویض اجبای شد. ابتدا آمون به دلیل مصدمیت از ناحیه همسترینگ از بازی خارج شد و جای خود را به امید نورافکن داد و سپس امین حزباوی٬ مدافع جوان تیم ملی که برای نخستین بار در ترکیب اصلی قرار گرفته بود دقیقه 70 به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف ناچار شد جای خود را به سامان فلاح دهد. این تعویض درحالی انجام شد که قلعه‌‌نویی ابتدا حاضر به انجا این کار نبود. به طوریکه بعد از مصدویت حزباوی و توصیه کادر پزشکی برای بیرون کشیدن او با فریادی که همه حاضران در ورزشگاه متوجه آن شدند او را به بای بازگرداند اما ناچار به تعویض مدافع السدقطر شد.


* مهدی قائدی که دقیقه 70 به جای سامان قدوس وارد زمین بازی شده بود خیلی زود در دقیقه 75 دروازه حریف را باز کرد اما گل او از سوی داور میدان آفساید و مردود اعلام شد.

* ایران برای نخستین با مقابل ترکمنستان موفق به کلین شیت شد.

برچسب ها: فوتبال ، تیم ملی ، ایران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار