کد خبر: 1220589
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
وقتی همه درگیر دربی بودیم
در هیاهوی واگذاری سرخابی‌ها پایتخت و در روز‌هایی که هوش و حواس همه به دربی پایتخت و نتیجه آن بود، تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران به مقام قهرمانی و مدال طلای المپیک زمستانی ناشنوایان دست یافت
فریدون حسن 

جوان آنلاین: در هیاهوی واگذاری سرخابی‌ها پایتخت و در روز‌هایی که هوش و حواس همه به دربی پایتخت و نتیجه آن بود، تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران به مقام قهرمانی و مدال طلای المپیک زمستانی ناشنوایان دست یافت. 
قهرمانی تیمی در المپیک اتفاقی است که ورزش ایران به جز در والیبال نشسته چیزی از آن به یاد ندارد. حالا، اما فوتسالیست‌های خوب و پرتلاش ایران موفق شدند با برتری ۳ بر یک مقابل ژاپن در فینال بازی‌های المپیک زمستانی در ترکیه به این موفقیت بزرگ دست پیدا کنند. موفقیتی که البته در هیاهوی این روز‌های ورزش کشور چندان دیده نشد. موفقیتی که آن‌ها شانس آوردند که زیرمجموعه فدراسیون فوتبال نیستند، والا مهدی تاج آن را به عنوان پنجمین خنده مردم به کارنامه خودش اضافه می‌کرد. 
هرچند این قهرمانی با پیام‌های تبریک رئیس‌جمهور و وزیر ورزش همراه شد، اما باز هم نتوانست آنگونه که باید و شاید زحمات بچه‌های فوتسال ناشنوایان را جبران کند. رئیس‌جمهور در پیام خود کسب این موفقیت را برگ زرین دیگری بر کارنامه درخشان این تیم عنوان کرده و تداوم این موفقیت‌ها را از درگاه خداوند خواستار شده است. کیومرث هاشمی، وزیر ورزش هم در پیام خود به همت و غیرت فوتسالیست‌های ناشنوا اشاره کرده و آن را باعث عزت و اقتدار ایران دانسته و از قهرمانی آن‌ها تمجید کرده است. 
جز این هیچ اتفاق دیگری رح نداد، نه سروصدایی به راه افتاد و نه چیز دیگری. همه درگیر دربی و حواشی آن بودیم، حتی پیام‌ها هم چیز تازه‌ای نداشت. مثل همیشه همه از این ورزشکاران که همواره ثابت کرده‌اند هم در رقابت‌های جهانی و هم در پارالمپیک‌ها افتخار‌آفرینی می‌کنند توقع دارند که به این راه ادامه دهند بدون اینکه کوچک‌ترین نشانه‌ای از حمایت وجود داشته باشد، درست مانند همیشه و تمام قهرمانی‌هایی که پیش از این به چشم دیده‌ایم، اما مسئولان ریز و درشت ندیده‌اند و فقط به انتشار یک پیام تبریک قناعت کرده‌اند. البته برخی در عکس‌های یادگاری هم حضور پیدا می‌کنند و حتماً این اتفاق در بازگشت تیم قهرمان فوتسال المپیک زمستانی هم رخ خواهد داد، اما توجه داشته باشید که حمایت‌ها فقط در همین حد خواهد بود و خواهد ماند. 
قهرمان المپیک ناشنوایان در بازگشت باز هم باید به گوشه‌ای بخزد و کار خودش را ادامه دهد. اصلاً هم نباید توقع زیادی داشته باشد، چون همه چیز ورزش باید در جای دیگری خرج شود و فوتبالیست‌های ناشنوا در کنار بقیه مدال‌آوران و افتخارآفرینان فقط تمرین کنند و با سختی فراوان آماده مدال‌آوری‌های بعدی شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار