کد خبر: 1220133
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
تشدید نارضایتی‌ها پس از عزل و نصب‌های اخیر در سطوح بالای ارتش اوکراین، احتمال عزل رییس جمهور این کشور و ابقای فرمانده کل اسبق ارتش کی‌یف را افزایش داده است.

 جوان آنلاین: به‌دنبال موج تغییر و تحولات و عزل و نصب سران نظامی اوکراین به دست ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور، حالا نارضایتی بین واحدهای زبده ارتش کی‌یف افزایش یافته و بیم آن می‌رود که زلنسکی به‌زودی عزل و ولودیمیر زالوژنی، فرمانده کل اسبق ارتش این کشور نیز ابقا شود.

به گزارش مهر، به گفته یکی از مقامات سرویس امنیتی روسیه، فرماندهان و سربازان واحدهای زبده نیروهای مسلح اوکراین از تغییر و تحولات اخیر در سطوح بالای نظامی این کشور ناراضی هستند و مساله عزل زلنسکی را به‌جد مورد بحث قرار داده‌اند.

این منبع گفته است که متخصصان به یک کانال تلگرامی خصوصی موسوم به «پارابلوم» دسترسی یافته‌اند که نظامیان واحدهای شناخته‌شده و زبده ارتش اوکراین در آن عضویت دارند.

وی افزود: کارشناسان ما به منبعی دست یافته‌اند که اعضای آن را تفنگداران، نیروهای ویژه، ماموران اطلاعاتی، ماموران ارشد سرویس مخفی اوکراین و همچنین گردان‌های مختف ملی‌گرا تشکیل داده و با یکدیگر بحث می‌کنند. آنها به شدت با تغییر فرماندهی مخالف هستند و گزینه سرنگونی دولت و فرمانده فعلی نیروهای مسلح اوکراین را به بحث گذاشته‌اند.

براساس اطلاعاتی که اسپوتنیک در اختیار دارد، سربازان عمیقاً با اقدامات زلنسکی و همچنین اُلکساندز سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین مخالفند و در نتیجه، «ماکسیم شِوتسوف» فرمانده واحد شناسایی تیپ ۸۰ نیروی هوایی اوکراین، با نام سازمانی «زمستان»، از اعضای کانال تلگرامی «پارابلوم» خواسته است تا زلنسکی را سرنگون کنند.

شِوتسوف در یک فایل صوتی می‌گوید: اگر مردم و ارتش به دفاع از زالوژنی برنخیزند، آنگاه این موش (زلنسکی) همه را به فنا می‌دهد. بیایید این موش سبز را عزل و زالوژنی را ابقا کنیم!

برچسب ها: سرنگونی ، زلنسکی ، اوکراین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار