کد خبر: 1219672
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
پس از اخراج برخی از مقامات ارشد نظامی، رییس‌جمهور اوکراین هم‌اکنون در حال بررسی اخراج وزیر خارجه این کشور است.

جوان آنلاین: رسانه‌های محلی اوکراین به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین در حال بررسی اخراج «دیمیتری کولِبا» وزیر خارجه این کشور است.

به گزارش مهر، کولبا ۴۲ ساله، از مارس ۲۰۲۰ وزیر امور خارجه اوکراین است. پیش از آن نیز معاون نخست‌وزیر در امور ادغام اروپا-آتلانتیک و فرستاده اوکراین در شورای اروپا بود.

وب‌سایت «استرانا» به نقل از منابع آگاه که به نام آنها اشاره نکرده افزود: پرسش‌های زیادی درباره کولبا وجود دارد؛ به‌ویژه شکایت‌ها و گلایه‌های زیادی در رابطه با نامزدهای وزارت امور خارجه برای سفارت‌خانه‌ها.»

به گفته این منبع آگاه «دفتر زلنسکی به صورت کلی از وزارت خارجه رضایت ندارد.»

این گزارش رسانه‌های اوکراینی در شرایطی منتشر می‌شود که «اولِگ نیکولِنکو» سخنگوی اصلی وزارت خارجه اوکراین اخیراً با انتشار تصویری از خود و کولبا در فضای مجازی بدون ارائه جزییات اعلام کرد که از وزارت خارجه اوکراین استعفا کرده است.

به نوشته استرانا «محتمل ترین نامزد» برای وزیر امور خارجه جدید اوکراین، ایگور ژوکوا، معاون رییس دفتر زلنسکی است که بر سیاست خارجی دفتر ریاست جمهوری نظارت می کند.

اواخر بهمن ماه «رستم اومروف» وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین برکنار شده است. هم‌زمان اسپوتنیک نیز گزارش داد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، «الکساندر سرسکی» را به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین منصوب کرده است.

پیش از این راشاتودی گزارش داده بود که زلنسکی نه تنها در نظر دارد والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور را برکنار کند، بلکه رئیس ستاد کل ارتش اوکراین نیز نفر بعدی فهرست وی برای برکناری است. این ۲ فرمانده پس از تهاجم ناموفق تابستانی کی‌یف علیه روسیه، با زلنسکی اختلاف نظر داشتند. بعد از حمله‌های تابستانی اوکراین علیه روسیه، زالوژنی با توجه به کاهش حمایت حامیان غربی کی‌یف، وضعیت میدان نبرد را «بن‌بست» توصیف کرد، در حالی که زلنسکی به شدت این ارزیابی را رد کرد.

برخی از گزارش‌ها حاکی از این است که زالوژنی در ماه‌های اخیر در راهبردهای جنگی با آمریکا و انگیس هماهنگ نبود و اصلی‌ترین دلیل برکناری او نیز همین مساله بود.

برچسب ها: زلنسکی ، روسیه ، اوکراین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار