کد خبر: 1219651
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
غلامرضا صادقیان
 فرمان رهبر معظم انقلاب به «نمایندگان جدید» شفاف، صریح و حجت کامل بود. اهمیت این فرمان از آن جهت است که معظم‌له از میان توصیه‌های متعدد، ضرورتی برای بیان آن دیده‌اند و بنا بر قاعده عقلی «امتناع ترجیح بلامرجح»، انتخاب این تذکر، مصداقی عینی داشته و اهمیت یافته است

 فرمان رهبر معظم انقلاب به «نمایندگان جدید» شفاف، صریح و حجت کامل بود. اهمیت این فرمان از آن جهت است که معظم‌له از میان توصیه‌های متعدد، ضرورتی برای بیان آن دیده‌اند و بنا بر قاعده عقلی «امتناع ترجیح بلامرجح»، انتخاب این تذکر، مصداقی عینی داشته و اهمیت یافته است. به رغم این، روزنامه جوان فراتر از مخاطب مشخص این فرمان (نمایندگان جدید)، خود را و رسانه‌های دیگر را به پیروی کامل و بی‌نقص این فرمان دعوت می‌کند و از همگان می‌خواهد مطالبات رسانه‌ای را بر انجام وظایف قانونی نمایندگان متمرکز کنند و به «دعوا، ستیزه، مقابله و جبهه‌بندی‌های دشمن‌شادکن که مجلس را از کارایی می‌اندازد» تریبون ندهند. هرچند در کمال تأسف فقط چند ساعت بعد از این بیان روشن رهبری، رسانه ملی خلاف آن عمل کرد و موجب انتشار سخنان خلاف‌واقع دیگر و تلخ شدن کام سیاسی اجتماع شد.
نیاز مجلس آینده به تمرکز روی وظایف قانونی نمایندگان بیشتر از تمامی مجالس گذشته است تا بر آنچه این مجلس را به جهت مشارکت یا نداشتن یک اکثریت مطلق تضعیف می‌کند، غلبه کنند. رسانه‌ها نیز بهترین کاری که می‌توانند بکنند، تریبون‌ندادن به اهالی ستیزه و مقابله و جبهه‌بندی‌های دشمن‌شادکن است. رسانه‌ها می‌توانند با تنظیم گزارش‌ها و اخبار خود روی مطالبات عینی مردم و وظایف اصلی نمایندگان، به منتخبانی که با وظایف خود آشنا نیستند، راه را نشان دهند. متأسفانه در این روز‌ها دیده شد نماینده یک شهرستان در نخستین تریبونی که رسانه‌ها به او دادند، گفته است می‌خواهد حقوق‌ها را افزایش دهد! و دیگری گفته است می‌خواهد شغل ایجاد کند و یا جاده را تعمیر کند؛ و برخی دیگر حرف‌های دیگر زده‌اند که اصولاً جزئی از وظایف و اختیارات نمایندگان نیست. رسانه‌ها باید کاری کنند در چهار سال آینده در این مردم‌سالاری، نخبگان و اقتصاددانان و افراد متعهد به نظام و قانون اساسی و افراد وفادار به آرمان‌های ایران اسلامی به مجلس راه پیدا کنند، نه کسی که حتی نمی‌داند در مجلس برای چه می‌رود یا کسی که اهل جبهه‌بندی کاذب سیاسی است و قواعد شرعی و اخلاقی یک نماینده را به رغم تصریح کامل رهبر انقلاب رعایت نمی‌کند.

 | سردبیر

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار