کد خبر: 1219592
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴هزار شهید خوزستان تبیین کردند

متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴هزار شهید استان خوزستان که در تاریخ شنبه پنجم اسفند۱۴۰۲ برگزار شده بود، روز پنج‌شنبه در محل برگزاری همایش در اهواز منتشر شد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با تأکید بر اینکه خوزستان در امتحان بزرگ دفاع مقدس نقش سنگر مقدم را داشت، گفتند: خوزستان منبع تولید درس‌های فراموش‌نشدنی فرهنگی و هویتی برای ملت ایران است و جای یک کار بزرگ فرهنگی در مورد خوزستان خالی است. ایشان بزرگداشت یاد شهدا را درس، انگیزه‌بخش و ادای حق خواندند و افزودند: در دوران دفاع مقدس مقاومت عجیب شهر‌های مختلف خوزستان همچون آبادان، دزفول، اهواز، شادگان، حمیدیه، سوسنگرد و خرمشهر به عنوان قلب مقاومت پدیده‌ای کم‌نظیر بود که نام این شهر‌ها را جاودانه کرد و همین مقاومت‌ها سرنوشت امتحان بزرگ ملت ایران را نیز تعیین کرد. رهبرمعظم انقلاب اسلامی با اشاره به جانفشانی رزمندگان اسلام از سراسر ایران در خوزستان و شجاعت و ایستادگی شهدا و چهره‌های ملی همچون محمد جهان‌آرا، علی هاشمی و سیدحسین علم‌الهدی خاطر نشان کردند: خوزستان در دوران دفاع مقدس مظهر همبستگی ملی و گره‌خوردن فکر‌ها و دل‌ها و اراده‌ها شد که این، درس بزرگی برای امروز و فردای کشور است. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خوزستان را منبع ثروت‌های طبیعی همچون کشاورزی، نفت و صنعت خواندند و گفتند: خوزستان علاوه بر منابع طبیعی، منبع تولید فرهنگی و درس‌های فراموش نشدنی فرهنگی و هویتی برای ملت ایران است. 
ایشان افزودند: پشت صحنه تا متن هر کدام از اتفاقات، عملیات‌ها و مقاومت‌هایی که در جای‌جای خوزستان روی داده، می‌تواند دستمایه تولید صد‌ها کار بزرگ هنری و فرهنگی همچون فیلم، سریال و کتاب قرار گیرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: هر چه بیشتر در جزئیات حوادث و رویداد‌های خوزستان تـأمل می‌شود، انسان جای خالی یک حرکت بزرگ فرهنگی را احساس می‌کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: عامل اصلی معجزه خوزستان، ترکیب همت مردمی و ایمان اسلامی بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار