کد خبر: 1219390
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
فرمانده کل سپاه در همایش روایت پیشرفت عنوان کرد
دانشگاه جامع امام حسین (ع) بیرقدار گشودن راه‌های جدید و فتح قله‌های جدید علمی در کشور و در مقیاس وسیع‌تری جهان امروز است
جوان آنلاین: دانشگاه جامع امام حسین (ع) بیرقدار گشودن راه‌های جدید و فتح قله‌های جدید علمی در کشور و در مقیاس وسیع‌تری جهان امروز است.  
به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در همایش روایت پیشرفت چهل سالگی دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: فلسفه انقلاب ما باز کردن غل و زنجیر اسارت و بردگی مدرن از دست و پای بشریت است و این جز به علم و صنعت و فناوری ممکن نیست. وی با بیان اینکه دشمن ما با علم بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را رقم می‌زند، گفت: مدرن‌ترین دستگاه‌های شکنجه در عالم در سرزمین عالمان امروزی ساخته می‌شود، انقطاع نسل‌ها و امحاء نسل‌ها به دست آنان ساخته می‌شود؛ بنابراین ما می‌خواهیم علم نافع و مطهر ایجاد کنیم و آن را گسترش دهیم تا بشریت از این بردگی و اسارت نجات پیدا کند.  
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: دانشگاه جامع امام حسین (ع) بیرقدار گشودن راه‌های جدید و فتح قله‌های جدید علمی در کشور و در مقیاس وسیع‌تری جهان امروز باشد که این شایستگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.  
سردار سلامی در ادامه گفت: روز گذشته بعد از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که پس از رویت گزارش‌ها صورت گرفت، شاهد بودیم معظم له فرمودند «که کار بزرگی صورت گرفته است و نباید متوقف شود، آفت کار‌های بزرگ فراغت است؛ و آنچه را هم که به دست آمده به تدریج نابود می‌کند سعی کنید ضعف‌ها بر طرف شود و این میوه شیرین کار جهادی و علمی کام کشور و انقلاب را شیرین‌تر کند.» وی یادآورشد: قضاوت بسیار ارزشمند برای دانشگاه به طور طبیعی حاصل تلاش‌های مستمر همه فرماندهان و اساتید گرانقدر است که در یک نقطه به این شکل ظهور و تجلی پیدا کرده است. همچنین این موفقیت‌ها متکی بر اعتماد به نفس و روح الهام یافته از کلام امام و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که بر ذهن و قلب اساتید نفوذ کرده است.  
    دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم
سردار سلامی عنوان کرد: ما به دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم، آن زمانی که شکوه دانشمندان مسلمان و ایرانی فضای علمی عالم را در می‌نوردید، از بن سینا با ۱۸ جلد کتاب قانون که صد‌ها سال در معتبر‌ترین دانشگاه‌های پزشکی اروپا تدریس می‌شد تا بن هیثم که برای اولین بار شکست نور را تشخیص داد. امروز حتی امریکایی‌ها و اروپایی‌ها آن دوران‌های پنجم و ششم هجری را که مقدمه‌ای است برای جهش و تحول علمی در اروپا به نام رنسانس را عصر طلایی اسلام می‌نامند.  
فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما دوباره به فضل الهی اراده کرده‌ایم، تا آن شکوه فراموش شده را احیا کنیم و دوباره مجد و عظمت علمی و هنری و فرهنگی جهان اسلام را که عناصر شکل دهنده به تمدن اسلام هستند مجدد بازگردانیم و این اراده انقلاب ماست. دشمنان امروزی اسلام و ایران با اراده ایران سر ستیز دارند، نبرد دشمنان با ما بر سر ارائه یا عدم ارائه مدل است، اگر الگوی ظهور یک تمدن جدید در پرتوی اسلام مستقل از جاذبه سیاسی قدرت‌ها شکل بگیرد این جاذبه جدید حتماً غلبه خواهد کرد و آن تمدن شکل خواهد گرفت.  
فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اینکه دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور می‌کنند پدیده شگفت انگیزی است، تصور نابه‌جا درمورد اینکه می‌توان با گلوله یک ملت را از پیشرفت بازداشت. سلامی گفت: علم در هر کشوری مظهر سیادت و جمال و جلال آن است، علم نشانه شکوه است، و ما باید این مظهر قدرت را از انحصار دشمنان دربیاوریم، زیرا آنان علم را با جهت گیری‌های ویرانگر شیطانی در جهان به فناوری و قدرت تبدیل می‌کنند، و از علم قدرت ویرانگر می‌سازند. وی یادآور شد: ما دانش را برای آزادی انسان و بشریت همان‌طور که قرآن فرمود هستیم، فلسفه انقلاب ما باز کردن غل و زنجیر اسارت و بردگی مدرن از دست و پای بشریت است و این جز با علم و صنعت و فناوری ممکن نیست.  
 
 
    مردم، ستون اصلی امنیت ملی هستند
علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی هم طی سخنانی در این همایش اظهار داشت: امنیت ملی و مصادیق آن فراتر از برداشت‌های سنتی و گذشته است و با همه ابعاد زندگی انسان ارتباط دارد. وی با اشاره به اینکه امنیت ملی دیگر نظریه و حرف نیست و امروز ما در میدان با آن درگیر هستیم، اظهار داشت: در چند روز اخیر بخش عمده‌ای از درگیری ما با دشمنان در حوزه اجتماعی در انتخابات بود و دشمن بر سر عدم حضور مردم در انتخابات شرط بندی کرده بود. دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در حوزه اقتصادی هر روز یک تحریم و یک هجمه علیه ایران صورت می‌گیرد و غرب از تحریم به عنوان یک سلاح در مقابل هر کشوری که از آن‌ها تبعیت نمی‌کنند، استفاده می‌کند.  
احمدیان با بیان اینکه امروز امنیت ملی همه حوزه‌های کشور و زندگی را دربر می‌گیرد، عنوان کرد: غیر از این نگاه کنیم باخته ایم چراکه در مورد انقلاب اسلامی این موضوع بسیار عمیق‌تر مصداق دارد زیرا ستون اصلی امنیت ملی ما مردم هستند. وی با تأکید بر اینکه امنیت ملی ما به شدت با مردم گره خورده است و بدون آن‌ها از امنیت ملی در هیچ حوزه‌ای برخوردار نیستیم، یادآورشد: انقلاب اسلامی توسط همین مردم به پیروزی رسید و تا کنون هر جا که آن‌ها بوده‌اند توفیق داشته‌ایم.  
 
 
  بخش عمده مردمی بودن سپاه  در دفاع مقدس رقم خورد
دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: سپاه هم با مردم شکل گرفته و بدون حضور و پشتیبانی مردم هیچ توفیقی نمی‌توانست کسب کند، ما در گذشته تصورمان از مردم این بود که باید زندگی مان شبیه آن‌ها باشد، در صورتی که بخش عمده مردمی بودن سپاه پاسداران در دفاع مقدس رقم خورد.  
سردار احمدیان با بیان اینکه دانشگاه امام حسین (ع) باید نقش مهمی در مردمی کردن و مردمی ماندن سپاه داشته باشد، گفت: این دانشگاه از گذشته نیز افقی برای خود داشت و آن تمدن‌سازی بود، تمدن‌سازی به معنی واقعی و میدانی یعنی چه، معتقدم در تمدن‌سازی سه چیز باید وجود داشته باشد. وی اضافه کرد: اصولاً جوامع یا تمدن‌ساز هستند یا تمدن‌پذیر که وجه تمایزشان این است که کشور‌های تمدن ساز به سؤالات در حوزه نظر و عمل پاسخگو باشد، ما امروز پرسش‌هایی در حوزه نظر و نیاز‌هایی در حوزه عمل داریم که پاسخ داده نشده است.  
 
 
   باید تولید علم را به ثروت تبدیل کنیم
دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ما در حوزه اقتصادی جهاد نکرده‌ایم، در حالی که رهبر معظم انقلاب سال هاست که حکم جهاد اقتصادی را در این زمینه داده‌اند. احمدیان یادآورشد: دومین مورد این است که پاسخ‌هایی که می‌دهیم باید با جنس و اعتقادات مردم همخوانی داشته باشد و سومین مورد این است که باید ساختمان تمدنی خود را بسازیم تا تمدنمان ظهور و بروز با شکوهی داشته باشد، امروز در حوزه دفاعی نیز تمدن‌سازی را داشته‌ایم. وی تأکید کرد: تصور نکنید که فقط روسیه به دنبال تجهیزات دفاعی ایران است بلکه بسیاری از کشور‌ها به دنبال خرید سلاح‌ها و تجهیزات ایران هستند، کره، روسیه، آلمان و بسیاری از کشور‌ها درصدد خرید آب سنگین ایران هستند و طبق گزارش امریکایی‌ها بهترین کیفیت آب سنگین دنیا متعلق به ایران است بنابراین باید تولید علم را به تولید ثروت مبدل کنیم. دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: ما در جنگ اگر می‌خواستیم طبق عرف نیرو‌های مسلح جهانی عمل کنیم قطعاً توفیقی کسب نمی‌کردیم، ما باید در میدان عمل تجربه کسب کنیم تا به توفیق برسیم.  
 
 
 
 
نمای نزدیک
‌     ترسیم رتبه یک علمی جهان  در افق ۵۰ سال آینده دانشگاه امام حسین (ع)
سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا حسنی‌آهنگر، فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) در همایش «روایت پیشرفت؛ ۴۰ سالگی دانشگاه امام حسین (ع)»، با بیان اینکه ۴۰ سالگی در فرهنگ ما یادآور بعثت پیامبر اعظم است، اظهار کرد: هر مجموعه که به ۴۰ سالگی می‌رسد به یک پختگی و تکاملی می‌رسد و از آنجا قرار است یک کار بزرگ‌تر انجام دهد. قرار بود اینجا قلب نظام مسائل سپاه و انقلاب اسلامی را در همه شبکه بزرگ دانشگاه کشور ببرد و حل کند. فرمانده دانشگاه امام حسین تأکید کرد: هدف ما این است که در قالب یک برنامه بلندمدت به افق‌ها و آرمان‌های بلندی فکر کنیم و به دانشگاه تراز اسلامی که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب باشد برسیم. این کار بزرگی است که ما آن را هدف اصلی خود قرار دادیم و برنامه‌ریزی کردیم تا دانشگاه یک الگوی طراحی‌شده برای ۵۰ سال آینده جهت رسیدن به مرجعیت علمی و کسب رتبه یک جهان را داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار