کد خبر: 1218903
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
در یک نظرسنجی مشخص شد که تعداد قابل توجهی از آمریکایی‌ها تردید دارند که بایدن حافظه و دقت لازم را برای سمت ریاست جمهوری داشته باشد.

جوان آنلاین: در این نظرسنجی که توسط آسوشیتدپرس و مرکز تحققات روابط عمومی NORC انجام شد مشخص شده که ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی می‌گویند به ظرفیت و توانمندی جو بایدن برای سمت ریاست جمهوری این کشور یا اعتماد کامل ندارد یا اصلا اعتماد ندارند.

به گزارش ایسنا، همچنین همین تعداد اعلام کردند که به توانمندی ذهنی دونالد ترامپ نیز اعتماد کمی دارند.

این نظرسنجی از آن جهت مهم است که جو بایدن قرار است روز پنجشنبه در سخنرانی برای ملت حاضر شود و باید مردم را متقاعد کند که مستحق سمت ریاست جمهوری آمریکاست.

در این میان، فقط ۳۸ درصد از بزرگسالان ایالات متحده نحوه عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور را تایید می‌کنند، در حالی که ۶۱ درصد مخالف هستند. دموکرات‌ها (۷۴ درصد) بیشتر از مستقل‌ها (۲۰ درصد) و جمهوری خواهان (۶ درصد) از عملکرد او حمایت می‌کنند. اما نارضایتی گسترده‌ای از نحوه رسیدگی بایدن به مسائل مختلف از جمله اقتصاد، مهاجرت و سیاست خارجی وجود دارد.

همچنین از هر ۱۰ آمریکایی، ۴ نفر با شیوه برخورد بایدن با هر یک از این مسائل مراقبت‌های بهداشتی، تغییرات آب و هوایی، سیاست سقط جنین و درگیری بین روسیه و اوکراین موافق هستند.

مردم از نحوه برخورد بایدن در مورد مهاجرت (۲۹ درصد)، درگیری بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها (۳۱ درصد) و اقتصاد (۳۴ درصد) رضایت کمتری دارند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که تقریبا ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی (۵۷٪) فکر می کنند که وضعیت اقتصاد ملی تا حدودی یا بسیار بدتر از قبل از روی کار آمدن بایدن در سال ۲۰۲۱ است. تنها ۳ نفر از هر ۱۰ بزرگسال می‌گویند که اوضاع اقتصادی با ریاست جمهوری او بهتر است. با این حال، مردم نسبت به وضعیت حساب‌های بانکی خود خوشبین‌تر هستند؛ ۵۴ درصد می‌گویند که وضعیت مالی شخصی آنها خوب است.

در ادامه این نظرسنجی آمده است، حدود یک سوم دموکرات‌ها گفتند که در نظرسنجی جدید به توانایی ذهنی بایدن خیلی یا اصلا مطمئن نیستند، در حالی که در ژانویه ۲۰۲۲، این میزان ۱۴ درصد بود. فقط ۴۰ درصد از دموکرات‌ها گفتند که به طرز فکری بایدن بسیار یا خیلی مطمئن هستند.

جمهوری خواهان عموما با توانایی‌های ذهنی ترامپ راحت‌تر از دموکرات‌ها با بایدن هستند. در این نظرسنجی، ۵۹ درصد از جمهوری خواهان بسیار یا خیلی مطمئن هستند که ترامپ توانایی‌های ذهنی برای رئیس جمهور شدن را دارد. ۲۰ درصد دیگر تا حدودی به او اطمینان دارند و ۲۰ درصد چندان یا اصلا مطمئن نیستند.

این نظرسنجی از ۱۱۰۲ بزرگسال در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ انجام شده است.

برچسب ها: بایدن ، امریکا ، نظرسنجی‌
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار