کد خبر: 1217002
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
سردار سعید منتظر المهدی معاون اجتماعی فرهنگی فراجا در غرفه جوان در نمایشگاه مطبوعات:

جوان آنلاین: سردار سعید منتظر المهدی معاون اجتماعی فرهنگی فراجا امروز سه شنبه ۱ اسفند با حضور در غرفه جوان در نمایشگاه مطبوعات درباره پرونده «کوروش کمپانی» و فرار متهم آن از کشور گفت: بر اساس گزارشات رسیده تعداد شکات از کوروش کمپانی بسیار زیاد است و همچنان شکایت‌های جدید هم ثبت می‌شود و از همان ابتدای شکایت‌ها پلیس امنیت اقتصادی ما وارد عمل شد و الان هم تحقیقات این پلیس ادامه دارد.

وی افزود: البته پلیس بین‌الملل نیز به این موضوع ورود و نسبت به صدور اعلان قرمز اقدام و برای استرداد این فرد اقدام خواهد کرد.


معاون اجتماعی فرهنگی فراجا درباره خروج متهم مالک کوروش کمپانی هم گفت: بررسی‌های پلیس حکایت از آن دارد این متهم به صورت رسمی از کشور خارج نشده است. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد وی به صورت مجاز از هیچ کدام از مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی از کشور خارج نشده و به طور حتم به صورت قاچاق از کشور خارج شده است.


وی همچنین درباره نگرانی مردم از ورود اتباع غیر مجاز که به خصوص از مرز‌های شرقی وارد کشور می‌شوند و وظیفه پلیس در این باره گفت: یکی از وظایف فراجا کنترل مرز‌های کشورمان است و ما بیش از ۸ هراز کیلومتر مرز زمینی و دریایی داریم.


سردار منتظر المهدی در ادامه افزود: کنترل مرز‌ها علاوه بر نیاز نیروی انسانی نیازبه سیستم‌های اپتیکی و سیستم‌های جدید و به روز هم دارد تا با بهره گیری از این سیستم‌های نوین کنترل بهتری داشته باشیم. خیلی وقت‌ها کنترل مرز‌ها با این وسعت گسترده تنها با اتکا به نیروی انسانی کافی نیست و نمی‌شود به خوبی کنترل کرد. فراجا برای ارتقای توانمندی و امنیت پاسگاه‌های مرزی برنامه دارد و نخستین اولویت ما نیز توسعه زیرساخت و تجهیزات سنگین است.


معاون اجتماعی فرهنگی فراجا گفت: ما نیاز به امکانات، تجهیزات و منابع داریم و بهره‌گیری از این امکانات نیاز به زمان دارد و ما یکی یکی داریم جلو می‌رویم، اما در عین حال با همین امکانات وگشت زنی‌های مداوم پلیس و مرزبانان و با اشرافی اطلاعاتی که دارند مرز‌ها به خوبی کنترل می‌شوند.

برچسب ها: کلاهبرداری ، حوادث ، پلیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار