کد خبر: 1216976
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک در غرفه جوان در نمایشگاه مطبوعات اعلام کرد
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، از امضای تفاهم‌نامه بین این شرکت و وزارت «ارتباطات و اطلاعات» با محوریت «توسعه و کاربرد پذیری هوش مصنوعی» خبر داد و گفت: با این تفاهم نامه که با محوریت کسب و کار هوش مصنوعی برگزار شد، امیدواریم شاهد استفاده و بهره‌مندسازی شبکه بانکی کشور از زیرساخت‌های دانش‌بنیان هوش مصنوعی باشیم.

جوان آنلاین: علیرضا ماهیار مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، با حضور در غرفه «جوان» در نمایشگاه مطبوعات، به تازه‌ترین اقدامات این شرکت اشاره کرد و گفت: امروز شاهد امضای تفاهم نامه راهبردی و مهم بین شرکت ملی انفورماتیک و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه و کاربرد پذیری هوش مصنوعی بودیم.

وی افزود: یکی از مقوله‌هایی که در زندگی روزمره مردم نقش پررنگی دارد حوزه پرداخت‌ها و تعاملات بانکی است. هوش مصنوعی هم کاربرد‌های تاثیر گذاری را در راستای نظارت هوشمند در سطح بانک مرکزی و بانک‌ها و هم در زمینه کاردبرد‌ها در حوزه کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری در ارائه خدمات و حتی تجربه بهتری برای مشترین دارد.

ماهیار تصریح کرد: این اقدام می‌تواند در راستای تأسی از منویات مقام معظم رهبری که تاکید دارند حداقل باید در زمره ۱۰ کشور اول در حوزه هوش مصنوعی باشیم، منشا تاثیرگذاری باشد. در این مسیر به کمک رسانه برای بهبود شرایط نیاز داریم.

ماهیار در پاسخ به اینکه استفاده از هوش مصنوعی در نظام بانکی چه تاثیری در زندگی مردم دارد؟ تاکید کرد: خیلی از خدماتی که قبلا به شکل دستی و انسان محور انجام می‌شد و بعضا کیفیت لازم را نداشت و احیانا به بهبود کیفی به اجرای خدمات نیاز داشته است، حالا می‌تواند به شکل مکانیزه و مبتنی بر پردازش داده و کاملا کاردبردی و هوشمند ارائه شود. از طرفی بحث ارتقا و شفاف سازی بیشتر شبکه بانکی نیز در میان است که به ارائه خدمات بهتر به مشتریان و کاربران بانک‌ها منجر می‌شود.

وی در رابطه با تأثیر این اقدام برای جلوگیری از هک اطلاعات شخصی و موضوع امنیت اطلاعات شخصی، تصریح کرد: دو مقوله در محور برنامه‌های ما وجود دارد؛ یکی هوش مصنوعی در راستای امن سازی و مقابله با تهدیدات سایبری است و دیگری بحث امنیت در سامانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی.

مدیرعامل ملی انفورماتیک گفت: امروز تیم‌های دانشگاهی در این حوزه دستاورد‌های خوبی دارند و هدف مان این است از آن‌ها هم استفاده کنیم و مذاکرات خوبی هم انجام دادیم تا نتایج آن را در بسیاری از سامانه‌ها در حوزه امن سازی داشته باشیم. از طرفی در نظام بانکی به لحاظ فنی و بانکداری الکترونیک از خیلی کشور‌ها جلوتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعا هوش مصنوعی باعث ارتقا می‌شود و هدف مان رسیدن به بانکداری هوشمند در راستای قانون جدید بانک مرکزی است.

‌ماهیت شرکت ملی انفورماتیک
شرکت ملی انفورماتیک، خود را به‏ عنوان بازوی فناور، امین و توانمند بانک مرکزی معرفی کرده و مأموریتش را نیز رائه‏ راه ‏حل‏‌های حاکمیتی و ظرفیت‏ ساز، متناسب با نیازمندی‌های فعلی و آتی نظام بانکی می‌داند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار