کد خبر: 1215856
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
سرویس اطلاعاتی استونی در گزارشی ضمن تاکید بر ضرورت آماده‌سازی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، ادعا کرد که روسیه تا یک دهه آینده وارد جنگ با کشورهای عضو این پیمان می‌شود.

جوان آنلاین:  این آژانس اطلاعاتی دیروز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که روسیه احتمالا خود را برای رویارویی با غرب آماده می‌سازد.

به گزارش مهر، در این گزارش ضمن پیش‌بینی افزایش شمار نیروهای روسیه در مرز با استونی در سال‌های آینده، این ادعا را مطرح کرد که کرملین احتمالا درگیری احتمالی با ناتو را در یک دهه آینده پیش‌بینی کرده است.

کاپو روزین رئیس آژانس اطلاعاتی استونی باتوجه به ادامه جنگ اوکراین، در کوتاه مدت حمله روسیه به اعضای پیمان ناتو را "بسیار بعید" دانست. اما در عین حال تاکید کرد که چنانچه ناتو در دفاع از خود گام برندارد، ممکن است هدف تهاجم قرار گیرد.

وی در ادامه مدعی شد که روسیه یک رویارویی طولانی مدت را انتخاب کرده و اگر ما آمادگی لازم را نداشته باشیم، احتمال حمله نظامی روسیه بسیار بیشتر خواهد بود.

ارزیابی سرویس اطلاعاتی این کشور هم مرز با روسیه تنها چند روز پس از اظهارات جنجالی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا صورت می‌گیرد که گفته بود چنانچه متحدان عضو ناتو هزینه‌های دفاعی خود را نپردازند، وی روسیه را تشویق به حمله خواهد کرد.

ترامپ پس از این اظهارات هدف انتقادهای شدید داخلی و خارجی قرار گرفت و جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا این سخنان را «وحشتناک و غیرعقلانی» خواند.

بن هاجز ژنرال بازنشسته و فرمانده سابق ارتش آمریکا در اروپا نیز روز دوشنبه در مصاحبه‌ای در واکنش به سخنان ترامپ گفت: «ترامپ از اتحاد متنفر است. او از هر تعهدی که در آن باید به چیزی عمل کند نفرت دارد».

برچسب ها: روسیه ، ناتو ، جنگ اوکراین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار