کد خبر: 1214885
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته جهت پیشبرد اهداف و وعده صادق دولت مردمی، از ابتدای سال جاری شاهد افزایش چشمگیر فرصت‌های شغلی نوین و کاهش نرخ بیکاری در این استان هستیم.

جوان آنلاین: محمد علی‌مهری روز چهارشنبه در خصوص فعالیت‌ها و دستاورد‌های معاونت امور اقتصادی استانداری تهران در خصوص کاهش نرخ بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید افزود: یکی از اقدامات موثر جهت رونق بخشیدن به بازار کار جوانان، پرداخت بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با شرایط ویژه به واحد‌های تولیدی استان بوده است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان با این اقدامات از ۶/۵ درصد سال ۱۴۰۱ به ۵/۴ درصد در سال جاری رسیده که ۱/۱ درصد کاهش دارد، ادامه داد: تاکنون ۱۴۵ هزار و ۵۱۲ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده که این آمار از سامانه صامد قابل راستی آزمایی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اضافه کرد: ۱۴۹ پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی نیز در استان افتتاح شده و ظرفیت ۴۹۵ واحد تولیدی نیز حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

علی‌مهری با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام دوره‌های قبلی گفت: بیش از ۱۷۰ طرح نیمه تمام اقتصادی که حاصل وعده‌های دوره‌های قبل بود با سرمایه گذاری بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی، همچنین ۲۶۲ واحد راکد تولیدی در استان شامل ۲۱۰ واحد صنفی، ۴۷ واحد کشاورزی و ۵ واحد گردشگری با اشتغال بیش از پنج هزار نفر احیا شد و صادرات از استان با پیشرفت ۶۴ درصدی همراه بوده است.

معاون استاندار تهران با تاکید بر اهمیت سهولت اعطای برخی مجوز‌ها جهت تسریع در روند کار یادآور شد: بیش از ۱۰۰ فقره مجوز بازسازی یا نوسازی واحد‌های تولیدی استان نیز صادر شده است.

علی‌مهری تاکیدکرد: قرارداد احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی نیز در مناطق مختلف استان نهایی شده و در حال اجرا است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار