کد خبر: 1214782
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
دولت کانادا ۱۱ تن از سران و اعضای بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی فلسطین را تحریم کرد.

جوان آنلاین: دولت کانادا سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای مدعی شد که این تحریم‌ها «در پاسخ به حملات هفتم اکتبر و تهدیدی که حماس و وابسته‌های آن علیه امنیت منطقه» ایجاد می‌کنند، اعمال شده است.

به گزارش ایرنا، یحیی السنوار رهبر حماس در غزه، محمد الضیف فرمانده شاخه نظامی حماس و اکرم العجوری فرمانده نظامی جهاد اسلامی فلسطین از جمله افرادی هستند که نامشان در فهرست تحریم‌های کانادا قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت خارجه کانادا آمده است که معامله با این افراد ممنوع و هر گونه دارایی آن‌ها در کانادا مسدود می‌شود.

این در حالی است که آمریکا و انگلیس نیز اخیرا سومین دور از تحریم‌های هماهنگ خود علیه حماس و جهاد اسلامی فلسطین را به اجرا گذاشتند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه انگلیس دارایی افراد تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت‌ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع هستند. آن‌ها همچنین حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آن‌ها به این کشور ممنوع است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این عملیات تاکنون خسارت‌هایی اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است و مسئولان بخش‌های مختلف رژیم صهیونیستی را به جان هم انداخته است.

حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و بیست و سومین روز خود شده که از طرفی شمار شهدای شهروندان فلسطینی به بیش از ۲۷ هزار نفر رسیده و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس جعلی خود ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی به طور همزمان دریافت کرده و در عین حال به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار