کد خبر: 1212856
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، پروژه تصفیه و انتقال پساب فاضلاب شهری به شهرک‌های صنعتی سال۱۴۰۳ به‌بهره‌برداری می‌رسد. 

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، پروژه تصفیه و انتقال پساب فاضلاب شهری به شهرک‌های صنعتی سال۱۴۰۳ به‌بهره‌برداری می‌رسد. 
مصطفی الماسی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه پروژه تصفیه و انتقال پساب فاضلاب شهری به شهرک‌های صنعتی اشراق، نوآوران، شهید شهریاری و صنایع مستقر در این مسیر در حال تکمیل است، گفت: مجموع خط انتقال پروژه ۶۵ کیلومتر است که در این پروژه برای خطوط انتقال از لوله‌هایی به قطر ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلی‌متر استفاده شده است. وی با اشاره به اینکه حجم انتقال پساب در فاز نخست ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است، عنوان کرد: مجموع ظرفیت نهایی پروژه ۸۵۰لیتر بر ثانیه خواهد بود. این مسئول با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی فاز اول ۸۰درصد است، خاطرنشان کرد: حجم قرارداد‌های منعقده ۵۰۰میلیارد تومان بوده و تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان از بهره‌برداری این تصفیه‌خانه در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: در حال حاضر شرکت تولید کننده کاغذ از پساب تصفیه شده این محل استفاده می‌کند و موجب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود. الماسی در مورد پایش آلودگی شهرک روی تصریح کرد: عناصر سنگین به طور طبیعی می‌تواند مقداری در خاک وجود داشته باشد که الزاماً نمی‌تواند مرتبط با فعالیت صنایع باشد و باید با مطالعه خاک‌های اطراف شهرک بررسی شود که آیا رابطه‌ای بین مقدار عناصر آلاینده و فعالیت صنایع وجود دارد یا خیر. در این رابطه مطالعات پایش خاک در محدوده شهرک در حال انجام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار