کد خبر: 1212821
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
دبیرکل سازمان ملل متحد از کشورهایی که کمک‌شان به آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی(آنروا) را قطع کرده‌اند، خواست تا دست کم از تداوم عملیات‌های این آژانس اطمینان حاصل کنند.

جوان آنلاین:  به‌دنبال اتهامات واردشده به آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) مبنی بر مشارکت در عملیات طوفان الاقصی، تعدادی از کشورها از جمله آمریکا، انگلیس، ایتالیا و کانادا کمک‌های خود به این آژانس سازمان ملل را تعلیق کردند؛ مسأله‌ای که آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان را مجبور به واکنش کرد.

به گزارش مهر، گوترش در بیانیه‌ای گفت: گرچه نگرانی آنها را درک می‌کنم و شخصاً از شنیدن این اتهامات وحشت‌زده شدم اما عمیقاً از دولت‌هایی که کمک‌شانر ا تعلیق کرده‌اند، می‌خواهم تا دست کم از تداوم فعالیت‌های آنروا اطمینان حاصل کنند.

درست بعد از صدور حکم دادگاه لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی با اتهام نسل‌کشی که احتمال وقوع نسل‌کشی در نوار غزه را رد نکرد و اشغالگران را ملزم به اتخاذ تدابیر موقتی کرد، تل‌آویو مدعی شد که چندین تن از کارکنان آنروا در عملیات هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس علیه رژیم صهیونیستی مشارکت داشتند و در پی این ادعا، شماری از کشورها به رهبری آمریکا کمک‌های خود به این آژانس را قطع کردند.

آنروا نیز تعدادی از کارکنان خود را اخراج کرد و وعده داد که تحقیقات جامعی درباره این اتهام خواهد کرد.

گوترش در ادامه، با اشاره به اینکه در صورت اثبات این ادعا، عواقبی در انتظار کارکنان آنروا خواهد بود، افزود: اما ده‌ها هزار زن و مردی که برای آنروا کار می‌کنند و اکثر آنها در خطرناک‌ترین شرایط ممکن هستند و نباید تنبیه شوند. همچنین نیازهای مبرم مردم مستاصلی که آنروا به آنها خدمت می‌کند، باید تأمین شود.

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت که نام ۱۲ نفر از کارکنان آنروا در این اتهامات مطرح شده و سازمان ملل در حال تحقیقات است. وی افزود: ۹ نفر اخراج شدند. یک نفر هم کشته شده و هویت دو تن دیگر هنوز مشخص نشده است.

حماس تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه آنروا را به شدت محکوم کرد و از سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی خواست تا «مقابل تهدید و اخاذی تسلیم نشوند.»

در پی عملیات طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی در اقدامی تلافی‌جویانه و وحشیانه، نوار غزه را هدف حملات گسترده قرار داده است به طوری که در پی این حملات، تاکنون بالغ بر ۲۶ هزار فلسطینی که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده و شمار زیادی مجروح شده‌اند و در شرایط بحرانی به سر برده و به شدت نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار