کد خبر: 1211546
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
مشاور ارشد رییس جمهور اوکراین اعلام کرد که تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه تاکنون هیچ نتیجه ای نداشته است.

جوان آنلاین: میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با اشاره به ناکامی تلاش‌های غرب برای منزوی کردن مسکو، گفت که کی‌یف در بسیج نیرو با مشکل روبه‌رو است.

پاسخ پودولیاک به این پرسش که آیا سناریویی وجود دارد که کشورهای اروپایی همسایه نیروهای خود را به اوکراین اعزام کنند، منفی بود.

وی تاکید کرد: با هر نوع کمکی موافقت و از آن استقبال می‌کنیم اما تا اینجا، چنین بحثی مطرح نشده است. درباره تسلیحات و همچنین تحریم‌ها برای منزوی کردن روسیه حرف می‌زنیم اما این تحریم‌ها هنوز ثمری نداشته است.

مشاور زلنسکی گفته است که در بحبوحه این ناامیدی‌ها، مقامات اوکراینی تلاش می‌کنند که برای شهروندان دلیل اعزام به خط مقدم را توجیه کرده و توضیح دهند.

پودولیاک همچنین بر این باور است که بعد از ضدحملات ناموفق اوکراین در تابستان ۲۰۲۳، مقامات در کی‌یف درباره کمیت و کیفیت نیروها، نگران و علاوه بر این، برای تشدید بسیج نیروها نیز مصمم شده‌اند.

به نوشته روزنامه تایمز به نقل از یکی از مقامات گارد مرزی اوکراین، همزمان با تلاش نمایندگان پارلمان این کشور برای تدوین قانونی جدید به منظور بستن خلاءهای موجود در قانون خدمت سربازی، گزارش‌های زیادی از تلاش مردان اوکراین برای فرار از کشور منتشر شده است. در یکی از این گزارش‌ها، بیش از ۲۰ شهروند اوکراین به دلیل یخبندان در مرز غربی اوکراین جان خود را از دست دادند.

پودولیاک هشدار داده است که کشورهای اروپایی یا باید همین حالا تمام آنچه را که اوکراین برای پیروزی در میدان نبرد نیاز دارد، فراهم کنند یا اینکه منتظر بمانند که جنگ به خاک آنها نیز کشیده شود.

این ادعا در حالی است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه ماه گذشته تاکید کرد: روسیه نه از حیث، ژئوپولیتیکی، نه اقتصادی و نه نظامی هیچ منفعتی در به‌راه‌انداختن جنگ با ناتو ندارد.

درحالی که رهبران غربی و نمایندگان ناتو به دفعات مدعی شده‌اند که هیچ قصد و برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارند، گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه برخی از کشورها در کی‌یف نیروی عملیاتی دارند.

سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه روز جمعه اذعان کرد که برخی از شهروندان فرانسوی با یونیفرم اوکراینی برای این کشور می‌جنگند اما بلافاصله مدعی شد که این افراد «هیچ ارتباطی با نیروهای مسلح پاریس ندارند»!

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اواخر پارسال گفت: پرسنل نظامی ناتو به طور مستقیم اپراتور سامانه‌های پدافند هوایی، موشک‌های بالستیک تاکنیکی و سامانه‌های موشک‌انداز چندگانه در اوکراین هستند و شنود مکالمات نشان می‌دهد که آنها انگلیسی و لهستانی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار