کد خبر: 1211510
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
اهدای نفس به بیماران «سی اف»
به همت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، ۱۷۱ دستگاه تنفسی ویژه بیماران سی اف با هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد ریال به بیماران احسان پذیر اهدا شد.
بشکنی

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت در مراسم اهدای این تجهیزات درمانی که صبح امروز در محل مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: چندی پیش نامه‌ای از انجمن سی اف استان خراسان رضوی مبنی بر حمایت از این بیماران و تامین تجهیزات درمانی به تولیت آستان قدس رضوی ارسال شد که بر خود لازم دانستیم نسبت به تهیه این ملزومان اقدامات لازم را انجام دهیم.
جعفر رئیسیان زاده با تاکید بر این که این تجهیزات به طور مستقیم در طول عمر بیماران و کمیت و کیفیت عمر آن‌ها موثر است، ادامه داد: پس از امریه تولیت آستان قدس رضوی در خصوص تامین این تجهیزات برای بیماران استان خراسان با حضور ‌تیم‌های شناسایی و دریافت استعلام‌های مربوطه مبلغ ۵ میلیارد ریال برای تامین ۱۷۱ دستگاه تامین و امروز از ۱۲۰ خانواده مشهدی دعوت شد تا تجهیزات مورد نیاز را دریافت کنند.
علیرضا اسماعیل زاده، مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از خدمات آستان آستان قدس رضوی از محل نذورات در حوزه تجهیزات درمانی در بیمارستان رضوی، بیمارستان منتصریه و دارالشفا گفت: در بخش درمان عادی و هزینه‌های اعمال جراحی نیز کمک‌های خوبی صورت گرفته به طوری که در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان به بیماران نیازمند کمک شده است.
در پایان این مراسم خانواده بیماران به شکرانه دریافت این تجهیزات به بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.
بیماری سیستیک فیبروزیس یا سی‌اف (CF) شایع‌ترین اختلال ارثی مغلوب در جهان است و در این بیماری ریه‌ها و دستگاه گوارش درگیر می‌شود. از هر دو تا سه هزار تولد، یک نفر مبتلا به این بیماری شده و اندام‌های مختلف او را درگیر می‌کند و دارو و درمان جز جدایی ناپذیر از بیمار به حساب می‌آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار