کد خبر: 1210377
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
مریدی در بازدید از شهرک صنعتی توس مطرح کرد :
مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: معافیت مالیاتی در شهرکها نواحی صنعتی از عوامل و اولویت‌های اصلی کمک به رشد تولید و توسعه صنعت
شهربانو بشکنی

شاکر رضا مریدی در نشست تخصصي کارگروه شرکتهای خدماتي شهرکها و نواحي صنعتي هیأت اندیشه ورزان کارآفرین استان ، افزود : همه واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی تا 13 سال در مناطق کمتر توسعه‌یافته می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند.

مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی عنوان کرد : بر اساس قانون رفع موانع تولید، همه صاحبان واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها نواحی صنعتی می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی مندرج در قانون برای شهرک‌های مستقر در مناطق توسعه یافته استان به مدت 7 سال و برای شهرک‌های مستقر در مناطق کمتر توسعه‌یافته به مدت 13 سال استفاده کنند.

وی با اشاره به کمک همه جانبه ادارات استان به رشد تولید، اظهار داشت: پیش از این بر اساس قانون در مناطق توسعه‌یافته پنج سال و کمتر توسعه‌یافته تا 10 سال معافیت‌های مالیاتی برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و خارج از محدوده 30 کیلومتر اعمال می‌شد اما در قانون جدید که از ابتدای سال 95 اجرایی شده است این افزایش تا 13 سال اعمال و محدوده تا شعاع 30 کیلومتر نیز برداشته شده است.

در ادامه «جعفر فرشچی طوسی » مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بیان نمود : در ماده 31 رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بر اعمال معافیت‌های مالیاتی در واحدهای صنعتی تأکید شده تا به راحتی بتوانند از این معافیت‌های مالیاتی مستقیم استفاده کنند.

فرشچی در بازدید از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی توس ، یادآور شد : باید استقرار واحدهای صنعتی را به داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی هدایت کنیم تا از این معافیت‌ها بهره‌مند شوند و از تخریب محیط زیست و پراکندگی استقرار صنایع نیز جلوگیری شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در انتها خاطرنشان کرد : استفاده از مشاوران مالیاتی در قالب کلینیک صنعت و برگزاری دوره‌های آموزشی امور مالیاتی واحد‌های تولیدی از خدماتی است که مجموعه شرکت شهرکهای صنعتی استان به واحد‌های صنعتی ارائه مینماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار