کد خبر: 1208663
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
در دوازدهمین سفر از دور دوم سفر‌های استانی دولت رقم خورد
در سفر رئیسی به استان زنجان در مجموع ۱۱۸ پروژه عمرانی در استان به همراه تعداد زیادی از پروژه‌های روستایی و درون شهری (شهرداری‌ها) به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که از میان آن‌ها پروژه‌های مسکنی، ورزشگاه و گلخانه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح یا بازدید شد و مابقی با حضور وزرا و مسئولان ارشد دولتی افتتاح شد.

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور در دوازدهمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی، روز گذشته با استقبال نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد مرکز این استان شد.
در سفر رئیسی به استان زنجان در مجموع ۱۱۸ پروژه عمرانی در استان به همراه تعداد زیادی از پروژه‌های روستایی و درون شهری (شهرداری‌ها) به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که از میان آن‌ها پروژه‌های مسکنی، ورزشگاه و گلخانه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح یا بازدید شد و مابقی با حضور وزرا و مسئولان ارشد دولتی افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در نخستین برنامه خود، از ۷ هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی از جمله ۱۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ساخته شده در اراضی دولتی بهره‌برداری کرد. واحد‌های افتتاح شده دیگر نیز شامل ۱۲۱۳ واحد مسکونی خود مالک طرح نهضت ملی مسکن، ۷۷۰ واحد مسکونی نوسازی شده بافت فرسوده در طرح بازآفرینی شهری و ۴ هزار مسکن روستایی در استان زنجان است. همچنین به طور همزمان با حضور رئیس‌جمهور به ۷۰۰ متقاضی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن، زمین واگذار شد.

پروژه‌ای که از سال ۸۴ خاک می‌خورد!
رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان زنجان، از پروژه معطل مانده ورزشگاه ۱۵ هزار نفری این استان بازدید کرد.
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان با ۶۰ هزار و ۶۰۶ متر مربع زیربنا یک پروژه ملی است که کلنگ آن در سال ۸۴ به زمین زده شد و مسئولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شده بود. ابتدا قرار بود این پروژه در مدت چهار سال در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ این شهر به بهره‌برداری برسد، اما روند اجرای آن از آنچه تصور می‌رفت طولانی‌تر شد و پس از گذشت ۱۸ سال شهروندان زنجانی به ویژه علاقه‌مندان به فوتبال همچنان در انتظار افتتاح این پروژه بزرگ ورزشی هستند. رئیسی در جریان بازدید از این ورزشگاه نیمه کاره دستور داد ضمن واگذاری ادامه عملیات احداث از وزارت ورزش و جوانان به استان و جذب و تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن، این پروژه حداکثر تا پایان شهریور ماه سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

رژیم جعلی صهیونیستی رفتنی است
حضور در مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی کرمان که با حضور آحاد مردم زنجان و دسته‌های عزاداری برگزار شد، از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر یک روزه بود. رئیسی در این مراسم ضمن قدردانی از مردم باغیرت و بزرگوار زنجان به خاطر اجتماع عظیم آنان در خیابان‌های این شهر تصریح کرد: این اجتماع امروز شما معنای خاصی داشت؛ اول تبریک و تسلیت به خانواده‌های شهدای کرمانی، دوم اعلام بیزاری و نفرت از رژیم صهیونیستی و سوم اعلام حمایت از فلسطینیان مظلوم و مقتدر غزه بود. فلسطین مظلوم، اما مقتدر پیروز میدان و رژیم جعلی صهیونیستی با وجود حمایت‌های استکبار جهانی از او حتماً از بین رفتنی است، چراکه این وعده الهی است که ظلم و باطل اگر چه ممکن است جولان داشته باشد، اما پایداری و ماندگاری ندارد.

دشمن نتوانست ملت ایران را متوقف کند
رئیس‌جمهور دشمنی‌ها با ملت، انقلاب، نظام و امثال سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی را ناشی از پافشاری ملت ایران بر حق مسلم مردم فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از مظلومان و خروشیدن بر ظالمان تأکید دین، ائمه و سیاست جمهوری اسلامی است؛ یقین بدانید این سیاست درست و بحق و برگرفته از آموزه‌های اباعبدالله الحسین (ع) است. رئیسی با اشاره به اینکه در سال‌های سپری شده از انقلاب اسلامی دشمنی‌های زیادی با جمهوری اسلامی شده و دشمن از تحریم و تهدید تا حمله نظامی و محاصره اقتصادی را علیه ما به کار گرفته، گفت: با وجود همه این دشمنی‌ها ملت ایران اراده کرده با پایبندی بر ارزش‌ها و دین روی پای خود بایستد و با همین پایبندی توانسته در این نبرد و جنگ اراده‌ها پیروز شود.
رئیس‌جمهور افزود: ملت ایران با وجود تحریم‌ها توانست گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت با تکیه بر ارزش‌های خود بردارد و امروز با جرئت می‌توانیم ایران را کشوری پیشرفته و فناور معرفی کنیم. دشمنان سعی کردند ما را از بسیار از فناور‌ها و علوم محروم کنند، اما جوانان عزیز ما با توکل توانستند در عرصه‌های علمی و صنعتی پیشرفت‌های بزرگی به دست بیاورند و از جمله در صنعت هسته‌ای با مجاهدت‌های افرادی مثل شهید شهریاری که اهل همین دیار زنجان نیز بود، به پیشرفت‌های زیادی دست یابند و توطئه‌های دشمن و ترور این دانشمندان نیز نتوانست ملت ایران را در مسیر پیشرفت متوقف کند.

۵ درصد رشد اقتصادی در ۶ ماهه اول امسال
دکتر رئیسی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند اقتصاد ما رشد نکند، آمار‌ها نشان می‌دهد که طی ۶ ماهه اول امسال، بیش از ۵ درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم. تصریح کرد: در استان زنجان بیش از ۶۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل راه اندازی شده و بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. هدف دشمن حذف سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور بود، اما امروز تنها در استان زنجان بیش از ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام گرفته و تولید و صادرات این استان نیز رو به افزایش است. به گفته دکتر رئیسی، دشمن نمی‌خواهد ما در کشور تولید و رشد اقتصادی داشته باشیم، اما ملت ایران اراده کرده است که در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی اثرگذار باشد. رئیس‌جمهور تصریح کرد: در بسیاری از استان‌های کشور تلاش و فعالیت مضاعف صورت گرفته و اغلب مجموعه‌ها تبدیل به کارگاه‌های کار، تلاش و تولید شده‌اند. رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ اراده‌ها قصد داشت ما را متوقف کند، اما به اعتراف مسئولان عالی منطقه و بسیاری از صاحب‌نظران، جمهوری اسلامی در مقابل استکبار ایستادگی کرده است و اهداف خود را با قوت و ابتنا به رمز «هیهات مناالذله» امام حسین (ع) دنبال می‌کند.


نمای نزدیک
برخی از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاح شده در یک نگاه
۱. ۲۸ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی به ارزش ۵/۲۴۴ میلیارد تومان، ۱۱ پروژه آموزشی به ارزش ۸۳ میلیارد تومان مشتمل بر افتتاح ۱۰ مدرسه و یک زمین چمن دانش‌آموزی، سه پروژه مرتبط با دانشگاه دولتی زنجان با اعتبار ۵/۷۶ میلیارد تومان و ۱۳ پروژه ورزشی (وزارت ورزش) با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان.
۲. افتتاح ۱۴ پروژه بهداشت و درمان با مجموع اعتبار: ۸/۳۴۴ میلیارد تومان.
۳. افتتاح مرکز هوش مصنوعی دانشگاه زنجان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حوزه دانش بنیان و فناوری اطلاعات.
۴. افتتاح ۹ پروژه آبی با همکاری دو شرکت آب منطقه‌ای و آبفای استان به ارزش ۴ هزار و ۴۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان.
۵. بهره برداری از ۵۴ پروژه گازی به اعتبار ۲/۱۳۰ میلیارد تومان که مشتمل بر گازرسانی به ۷۶۳۹ واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح شهر زنجان به ارزش ۶۰ میلیاردتومان، گازرسانی به هشت روستا به ارزش بیش از ۴۴ میلیارد تومان و گازرسانی به ۴۵ واحد صنعتی به ارزش ۲/۲۶ میلیارد تومان.
۶. سه پروژه برقی با اعتبار بالغ بر ۸/۱۴۰ میلیارد تومان با هزینه‌کرد شرکت توزیع برق زنجان مشتمل بر پروژه‌های نصب کنتور هوشمند در سطح استان و کاهش تلفات برق شهری و روستایی، پروژه‌های ایجاد شبکه و روشنایی جهت تأمین برق به ۲۰ روستای شهرستان زنجان و مناطق جدید در سطح این شهر و مسکن ملی به ارزش ۸/۵۴ میلیارد تومان.
۷. افتتاح شش پروژه راهسازی به ارزش یک هزار و ۳۶۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان مشتمل بر افتتاح راه‌های جدید یا بهسازی و روکش آسفالت راه‌های موجود و نیز افتتاح راهدارخانه.
۸. افتتاح سه پروژه مسکنی در قالب ۵۸۶۷ واحد مسکونی با مجموع اعتبار ۲ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان که با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث شده‌اند.
۹. بهره برداری از ۵۱۷ پروژه عمران روستایی با مجموع اعتبار ۹/۴۲۶ میلیارد تومان با همکاری بنیاد مسکن و وزارت کشور.
۱۰. افتتاح ۴۳ پروژه عمران شهری به ارزش اعتبار ۲۰۲ میلیارد تومان و با همکاری شهرداری‌های استان زنجان.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار