کد خبر: 1208527
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی تأکید کرد:
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در مراسم افتتاح طرح صلح و سازش ویژه کارکنان دستگاه ها و نهادهای استان ضمن اثربخش خواندن اقدامات پیشگیرانه در حوزه کاهش آسیب طلاق گفت: برای صیانت از نهاد مقدس خانواده نیازمند یک اقدام مشترک جمعی هستیم.
فریبا کیانی

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی که در مراسم افتتاحیه طرح صلح و سازش کارکنان بیست دستگاه و نهاد استان خراسان رضوی و تشکیل شورای سازش (حل اختلاف) در محل استانداری خراسان رضوی سخن می گفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و محکوم کردن اقدام غیرانسانی و ددمنشانه دشمنان ملت ایران در حادثه تروریستی اخیر کرمان گفت: یکی از ویژگیهای حاج قاسم عزیز جریان سازی جبهه مقاومت بود به نحویکه این جریان را ماندگار کرد.
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به لزوم بسط مکتب حاج قاسم گفت: امروز با تأسی به این مکتب نیازمند آن هستیم که خود را اسیر فعالیت های روزمره نکنیم و مانند آن شهید بزرگوار برای حرکت خود یک جریان فکری ایجاد کنیم و این نگاه در تمامی قوا قابل گسترش می باشد.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تشریح برخی از اقدامات انجام شده در حوزه صیانت از نهاد مقدس خانواده در استان گفت: چنانچه به مفاهیم دقیق استفاده شده توسط مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در حوزه های مختلف از جمله در زمینه خانواده توجه کنیم در می یابیم که معظم له از مفهوم سنت در این زمینه استفاده کرده اند و این در حالیست که سنت الهی مقدس بوده و چهارچوب ها و ضوابط خاص خود را نیز دارد .
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به پیچیدگی های جامعه امروزی گفت: باید متناسب با ویژگی ها و مؤلفه های دنیای مدرن به دنبال پاسخ گویی به مسائل و مشکلات باشیم و با شناخت دقیق زائقه جامعه ی هدف و مخاطب خود تصمیم گیری و اقدام نماییم، بدیهی است این مسئله باید در حوزه خانواده نیز مدنظر باشد.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: در گذشته؛ روابط خانوادگی مبتنی بر تکالیف بود اما امروزه شاهد تعریف این روابط بر اساس حقوق هستیم؛ بر این اساس می باید حقوق و تکالیف در نهاد خانواده در کنار هم و با هم دیده شوند.
حجت والمسملین خلیلی گفت: امروز معتقدیم نه تنها قوه قضائیه بلکه همه باید پای کار صیانت از نهاد مقدس خانواده باشند و مجموعه قضایی استان نیز با تمام توان از اقداماتی که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی بویژه طلاق صورت می پذیرد حمایت می کند.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برای عبور از موانع و حل مشکلات امروز باید از لایه های خشک و سازمانی خودمان خارج شویم بر این اساس مسئولیت مدیران در قبال کارکنان خود بسیار بیشتر از آن چیزی است که در حال حاضر به آن عمل می شود.
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: بر اساس طرح در دست اجرا تلاش خواهد شد مشکلات کارکنان هر نهاد ابتدا به شورای سازش و حل اختلاف همان نهاد ارجاع شود و چنانچه مسائل و مشکلات طرح شده قابل حل نبود و به صلح و یا سازش منجر نشد آنگاه به دستگاه قضایی ارجاع شود.
در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد معاون استاندار خراسان رضوی نیز با تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی در زمینه صیانت از نهاد خانواده گفت: با حضور حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در رأس مدیریت مجموعه قضایی استان روزنه های جدیدی برای حمایت هرچه بیشتر از اقدامات صیانتی در حوزه خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی پدیدار شده که آن را به فال نیک می گیریم.
حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این سیاستها برای همه اقدامات و تمامی قوا فصل الخطاب است و باید به مرحله اجرا درآید.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: امروز با افتخار اعلام می کنیم که از تجربیات موفق در زمینه آسیب شناسی در مسئله طلاق و آسیب های اجتماعی استفاده کرده ایم و در پیشبرد امور از آنها بهره می گیریم.
حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: با اهتمام دستگاه قضایی وسایر دستگاه ها شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم؛ از جمله پرونده های طلاق قبل از هر اقدامی در مراکز مشاوره از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می گیرد تا به سازش منجر شوند و در صورتی که این تلاشها به ثمر ننشست آنگاه به مراجع قضایی ذیصلاح ارجاع شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار