کد خبر: 1207423
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
خط میانی هم همچنان پرترافیک‌ترین پست تیم ملی است. البته قهر نوراللهی در اردوی قبلی، دست سرمربی را در انتخاب باز گذاشت، اما همچنان با حضور نفراتی، چون سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس در کنار امید ابراهیمی به عنوان یکی از سن و سال‌دارترین و محمدجواد حسین‌نژاد به عنوان جوان‌ترین ملی‌پوش در این رقابت‌ها، خط میانی شلوغ‌ترین پست است.
دنیا حیدری

جوان آنلاین: لیست ۲۷ نفره تیم‌ملی فوتبال برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام شد. رقابت‌هایی که از تاریخ ۲۲ دی‌ماه به میزبانی قطر برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان در گروه C باید با تیم‌های امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین دیدار می‌کند.
نخستین مسئله‌ای که در لیست تیم ملی نظر‌ها را به خود جلب می‌کند، این است که خبری از هیچ نام جدیدی نیست و اسامی اعلام شده کماکان همان نفرات همیشگی هستند. دیدگاهی که نه تنها مانع از تزریق نیروی جوان به تیم ملی می‌شود که میانگین سنی آن را نیز بالا برده، به‌طوری‌که میانگین سنی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران ۶/‏ ۲۸ سال است که با نگاهی گذرا به میانگین سنی پنج تیم نخست آسیا کاملاً مشخص می‌شود که ایران مسن‌ترین تیم را در اختیار دارد.

موفقیتی که به فرصت تبدیل نشد
بیرانوند، حسینی و نیازمند سه گلر دعوت شده به تیم ملی هستند. البته می‌شد انتظار دعوت از بیرانوند و حسینی را داشت. دریافت تنها ۹ گل تا قبل از پایان نیم‌فصل نخست دلیل خوبی است برای آنکه سرمربی تیم ملی دست روی دروازه‌بانان پرسپولیس و استقلال بگذارد، اما دعوت از پیام نیازمند که اتفاقاً این روز‌ها بد به حاشیه رفته، با توجه به آمار و ارقام چندان قابل پیش‌بینی نبود، آن‌هم وقتی حسین پورحمیدی، گلر تراکتور در نیم فصل اول ۱۰ کلین‌شیت داشته است. موفقیتی که حتی بیرانوند و حسینی در پرسپولیس واستقلال نیز بدان دست نیافتند.

شلوغ‌ترین پست
خط میانی هم همچنان پرترافیک‌ترین پست تیم ملی است. البته قهر نوراللهی در اردوی قبلی، دست سرمربی را در انتخاب باز گذاشت، اما همچنان با حضور نفراتی، چون سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس در کنار امید ابراهیمی به عنوان یکی از سن و سال‌دارترین و محمدجواد حسین‌نژاد به عنوان جوان‌ترین ملی‌پوش در این رقابت‌ها، خط میانی شلوغ‌ترین پست است.

سهم پر و پیمان سپاهان
در غیاب نفراتی، چون وحید امیری، مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی، سهم پرسپولیس در تیم ملی برای حضور در جام ملت‌ها سه بازیکن است؛ بیرانوند، ترابی و کنعانی‌زادگان. سرخپوشان پایتخت تنها تیم بعد از سپاهان هستند که بیشترین ملی‌پوش را در تیم ملی دارند. برخلاف همیشه که سهم پرسپولیس و استقلال بیش از سایرین بود، این‌بار سپاهان است که توانسته هفت سهم در تیم ملی را از آن خود کند. پیام نیازمند، رامین رضاییان، آریا یوسفی، جواد حسین‌نژاد، شهریار مغانلو و رضا اسدی. سهم استقلال، اما تنها دو بازیکن است؛ حسین حسینی و روزبه چشمی. احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی از آ. آ. ک آتن، طارمی از پورتو، جهانبخش از فاینورد، سامان قدوس از برنتفورد، شجاع خلیل‌زاده از تراکتور، سامان فلاح از گل‌گهر، سیدمجید حسینی از کایسری اسپور ترکیه، صادق محرمی از دیناموزاگرب کرواسی، امید ابراهیمی از الشمال قطر، سعید عزت‌اللهی از وایله‌دانمارک، محمد محبی از رستوف روسیه، مهدی قائدی از اتحاد کلباء امارات، علی قلی‌زاده از لخ‌پوزنان لهستان و کریم انصاری‌فرد از اومونیا نیکوزیاس قبرس دیگر نفرات دعوت شده به تیم ملی برای حضور در جام‌ملت‌های آسیا هستند.

آزمون پر؟!
نگران‌کننده‌ترین مسئله بعد از اعلام لیست جدید تیم ملی، ماجرای حضور یا عدم حضور سردارآزمون در قطر است. شایعه‌ای که از مدت‌ها قبل بر سرزبان‌ها افتاده بود و حالا چیزی نمانده تا رنگ واقعیت به خود گیرد.
تابستان سال گذشت که آزمون به‌طور قرضی و برای یک سال به رم منتقل شد. برخی مدعی بودند بندی در قرارداد این بازیکن گنجانده شده که از حضور او در جام ملت‌های‌آسیا ممانعت به عمل می‌آورد. شایعه‌ای که بعد از اعلام لیست تیم ملی توسط قلعه‌نویی، سایت گل ضمن اشاره به آن تأکید کرد که قلعه‌نویی حتی قصد سفر به ایتالیا برای گفتگو با مورینیو را داشته است. سفری که البته منتفی شده، اما فدراسیون همچنان در حال رایزنی برای استفاده از ملی‌پوش ایرانی رم در جام ملت‌های آسیاست، ولی بی‌تردید باتوجه به اهمیت حضور سردار در جام ملت‌ها، این رایزنی باید خیلی قبل‌تر آغاز می‌شد تا در آستانه این رقابت‌های حساس، شاهد اظهار بی‌اطلاعی افاضلی (مشاور قلعه‌نویی) از حضور آزمون در جام ملت‌ها نباشیم! هرچند که فدراسیون مدعی است تا پایان اولتیماتوم زمانی AFC (۱۲ دی)، منتظر تصمیم باشگاه ایتالیا برای آزاد کردن آزمون می‌ماند و بعد از آن فهرست نهایی جهت حضور در جام‌ملت‌ها را ارسال می‌کند.
اما پرواضح است که حتی فدراسیون هم امیدی به همکاری رم با تیم ملی و حضور سردار در جام ملت‌ها ندارد! در صورت موافقت رم برای حضور آزمون، نام یک نفر قبل از اعلام لیست نهایی خط خواهد خورد، ولی در صورتی که توفیقی در استفاده از سردار حاصل نشود، لیست بدون هیچ خط‌خورده‌ای ارسال خواهد شد.

تدارکات قبل از جام‌ملت‌ها
کمتر از دو هفته دیگر به آغاز دوره جدید جام ملت‌های آسیا در قطر زمان باقی است. رقابت‌هایی که دهه‌هاست حسرت کسب عنوان قهرمانی آن به دل فوتبال ایران باقی مانده است. این‌بار، اما تیم ملی قرار است بار دیگر شانس خود را با یک مربی ایرانی در این رقابت‌ها امتحان کند. حریفان ایران در گروه C؛ فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات هستند که یاران قلعه‌نویی به ترتیب ۲۴ و ۲۹ دی و سوم بهمن برابر آن‌ها به میدان می‌روند. اما براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی از ۱۴ دی‌ماه و قبل از سفر به قطر آغاز می‌شود و شاگردان قلعه‌نویی در این اردو، دیداری تدارکاتی نیز با بورکینافاسو در کیش انجام می‌دهند و سپس ۱۸ دی راهی قطر می‌شوند تا ۱۹ دی‌ماه نیز در دوحه با اندونزی دیدار کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار