کد خبر: 1207247
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه به صورت سرزده و بدون حضور خبرنگاران از کاخ تاریخی و در دست مرمت ناصری شهرستانک کرج بازدید کرد.

جوان آنلاین: " رحیم خاکی " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز شامگاه شنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: هدف وزیر میراث فرهنگی از بازدید سرزده از کاخ ناصری بررسی میدانی نیاز‌های عمرانی و زیر ساختی این مجموعه بوده است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: با توجه به مشکلات زیرساختی مانند نبود برق، گاز، تلفن و جاده مناسب، قرار است نیاز‌های زیر ساختی این مجموعه تاریخی فردا توسط وزیر میراث فرهنگی در سطح ملی پیگیری و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

خاکی گفت: کاخ تاریخی ناصری سه سال پیش توسط صندوق احیا و توسعه بنا‌های تاریخی کشور برای مرمت و نوسازی به بخش خصوصی واگذار شد که تاکنون ۷۰ درصد این مجموعه مرمت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز ادامه داد: تاکنون ۲ هزار میلیاردریال توسط سرمایه گذار خصوصی برای مرمت این مجموعه هزینه شده است.

وی افزود: قرار است کاخ ناصری تا سال آینده به عنوان یک مجموعه تاریخی، فرهنگی، گردشگری، پذیرایی، اقامتی و موزه تاریخی مورد بهره برداری قرار گیرد.

خاکی گفت: وزیر میراث فرهنگی در سفر خود به استان البرز نیز دستورلازم برای بهره گیری از ظرفیت گردشگری سد کرج و جاده کرج – چالوس صادر کرد.

کاخ تاریخی شهرستانک کرج یکی از شاخص‌ترین بنا‌های زمان ناصرالدین شاه قاجار است که در دهستان آسارا در شمال شرقی شهر کرج واقع شده است.

این عمارت تاریخی که در دل پیچ و خم‌های جاده کرج - چالوس قرار گرفته از مهمترین جاذبه‌های دیدنی – گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

ساخت این عمارت در سال ۱۲۵۷ به دستور ناصر الدین شاه قاجار آغاز شد و سه سال بعد به بهره برداری رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار