کد خبر: 1206879
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی؛
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی گفت:دینداری همانند یک درخت است که دارای ریشه و شاخ و برگ و میوه است.

این خطیب برجسته در مراسم شام رحلت حضرت ام البنین سلام الله علیها که در بین الحرمین کربلای معلی به همت هیئت غریب مدینه مازندران برگزار شد،گفت:حضرت ابالفضل العباس(ع)تحت تربیت پدر بزرگوارش امیرالمومنین(ع) و مادر باکرامتش به این مقامات عالیه رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان تفاوت ایثار و انفاق در اسلام پرداخت و تصریح کرد: انفاق به معنای این است که از منابع و امکاناتی که در اختیار شماست برخی را خودمان استفاده کنیم و بخشی از مال و دارایی را به فقرا و نیازمندان بدهیم.

وی افزود: اما مفهوم ایثار خیلی فراتر از انفاق است و انسان تمام آن چیزی را که دارد در راه خدا می بخشد و برای خودش چیزی باقی نمی ماند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه ایثار از زکات و احسان بالاتر است،اظهار کرد: در طول دفاع مقدس بارها شاهد این صحنه ها بودیم که در زمان بمباران شیمیایی، رزمندگان با اخلاص و با ایمان ماسک های خود را به همرزمانشان می دادند.

وی همچنین به شان نزول سوره هل اتی اشاره کرد و گفت:روزی پیامبر اکرم(ص)به دیدن حضرت زهرا سلام الله علیها آمدند و دیدند که  امام حسن و امام حسین علیهماالسلام مریض شده اند و فرمودند ۳ روز برای شفای آنها روزه نذر کنند.

وی افزود: پس از بهبودی حضرات حسنین(علیهماالسلام)خانواده امیرمومنان نذرشان را ادا کردند و ۳ روز متوالی افطارشان را به یتیم و مسکین و اسیر بخشیدند و خودشان با آب افطار کردند.

دکتر رفیعی گفت: در روایات ائمه اطهار(ع)به خواندن سوره هل اتی در صبح های پنج شنبه اشاره شده و اثر آن را آرامش و سکینه قلب دانسته اند.

وی در پایان گفت:باید باطن دین را باید حفظ کنیم،

دین مثل یک درخت است که ریشه آن

ایمان و نماز، روزه و حسن خلق اصل و شاخ و برگ و ثمره و میوه دینداری ترک حرام است.

مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(علیهم السلام)کربلایی سید رضا تحویلدار و کربلایی سید ایمان سجادی آر دیگر برنامه های هئیت غریب مدینه مازندران در بین الحرمین کربلای معلی بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار