کد خبر: 1206261
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
با پیشنهاد شورای نظارت بر اسباب‌بازی و همکاری وزارت علوم تصویب شد
تلاش شود نتیجه کار عمومیت داشته باشد و یک‌طرفه نباشد. در واقع یک سند راهبردی داشته باشیم که همه به آن رجوع کنند

جوان آنلاین: رشته طراحی اسباب‌بازی به عنوان گرایش طراحی صنعتی در دوره کارشناسی‌ارشد از سال تحصیلی آینده در برخی از دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش «جوان»، بحث تدوین یک سند بالادستی برای سروسامان دادن به اوضاع تولید و توزیع اسباب‌بازی‌ها چند وقت پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. حامد علامتی، رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی و مدیرعامل کانون پرورش فکری در این رابطه گفت: در جلسه شورای انقلاب فرهنگی بحث تغییر مصوبه اساسنامه شورای نظارت بر اسباب‌بازی مطرح شد. در بررسی این اساسنامه با سازمان‌های مرتبط در ارتباط باشید و تولیدکنندگان و انجمن صنفی همه را درگیر کنید.
مدیرعامل کانون افزود: تلاش شود نتیجه کار عمومیت داشته باشد و یک‌طرفه نباشد. در واقع یک سند راهبردی داشته باشیم که همه به آن رجوع کنند. روز گذشته و تنها چند روز بعد از طرح این مباحث و با پیگیری‌های شورای نظارت بر اسباب‌بازی کانون، خبر تصویب برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته طراحی صنعتی گرایش طراحی اسباب‌بازی تدوین و سپس پیگیری‌ها منجر به دریافت تأییدیه این برنامه به شماره ۵۳۴۸/۱۴۰۲/دش روز ۲۳ خرداد‌ماه ۱۴۰۲ از شورای تحول و ارتقای علوم انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شماره ۹۶۲ روز ۲۵تیر ۱۴۰۲ شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی این وزارتخانه اعلام شد.
این برنامه درسی در سه فصل؛ مشخصات کلی، جدول‌های واحد‌های درسی و سرفصل دروس تنظیم شده است و برای اجرا در دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی پس از اخذ مجوز پذیرش دانشجو از شورای گسترش آموزش عالی و سایر ضوابط و مقررات مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ خواهد شد.  قرار است برنامه درسی این رشته تحصیلی با شروع سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ به مدت پنج سال و پس از آن نیز در صورت تشخیص کارگروه تخصصی مربوطه بازنگری شود. براساس این گزارش، در سال ۱۳۹۸ و در حاشیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی نشستی تخصصی با عنوان «آموزش و پژوهش در صنعت اسباب‌بازی» برگزار شد که در آن لزوم تأسیس این رشته و اعلام آمادگی برخی دانشگاه‌ها و ارائه طرح تدوین رشته طراحی اسباب‌بازی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و آن زمان با پیگیری‌های شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جریان تدوین قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار