کد خبر: 1204818
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد
مستند «دوئل بوکمال» و مستند «عیدوک بامری» که به روایت مبارزه سردار سلیمانی با اشرار جنوب شرق مربوط است و مستند «حبیب مقاومت» که درباره شکل‌گیری حزب‌الله لبنان است، برنامه اسطوره‌های تاریخ ایران، برنامه ۱۰ قسمتی «جوانمرد» و برنامه «میهمان» از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود و نمایش «شهید القدس» که درباره زندگی شهید سلیمانی است در بوستان ولایت تهران اجرا می‌شود

جوان آنلاین: ۶۴ برنامه برای بزرگداشت شهید سلیمانی در کشور برگزار می‌شود که ۱۴ عنوان آن از سوی دفتر مکتب حاج قاسم با همکاری نهاد‌های مختلف و ۵۰ برنامه توسط گروه‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، مجتبی ابطحی، سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی روز گذشته در نشست اعلام شعار سال و اهم برنامه‌های چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: رونمایی از کتاب «زندگینامه شهید سلیمانی از تولد تا انقلاب اسلامی»، انتشار کتاب «مجموعه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله درباره شهید سلیمانی»، رونمایی از کتاب «مجموعه سخنرانی‌های شهید سلیمانی در مجامع مختلف» و انتشار دست‌نوشته‌هایی از شهید سلیمانی خطاب به مجاهدان فلسطینی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سالگرد حاج قاسم است.
وی افزود: مستند «دوئل بوکمال» و مستند «عیدوک بامری» که به روایت مبارزه سردار سلیمانی با اشرار جنوب شرق مربوط است و مستند «حبیب مقاومت» که درباره شکل‌گیری حزب‌الله لبنان است، برنامه اسطوره‌های تاریخ ایران، برنامه ۱۰ قسمتی «جوانمرد» و برنامه «میهمان» از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود و نمایش «شهید القدس» که درباره زندگی شهید سلیمانی است در بوستان ولایت تهران اجرا می‌شود.
ابطحی برگزاری مراسم گرامیداشت در بهشت زهرا، اعزام کاروان‌های مختلف برای زیارت مزار سردار سلیمانی، اجرای پویش‌های مختلف برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد، تهیه جهیزیه و پویش اهدای خون، اجلاسیه مادران قهرمان پرور، اجتماع دختران حاج قاسم، اجتماع زنان و دختران ستاره ساز و اجتماع ورزشکاران در سطح استان تهران، برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای سرود، برگزاری محافل شعر و مقاله نویسی را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برشمرد.
سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تجلیل از ورزشکارانی که با حریفان اسرائیلی مبارزه نکردند، اجلاسیه بین‌المللی شهدای زن جبهه مقاومت و همایش پژوهشی بررسی حقوقی ترور شهید سلیمانی نیز در ایام شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود. ابطحی با بیان اینکه مراسم اصلی سالگرد سردار سلیمانی ۱۳ دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در مصلای تهران برگزار می‌شود، توضیح داد: از ۱۰ تا ۱۷ دی به عنوان هفته مقاومت نامگذاری شده و ۱۳ دی روز جهانی مقاومت است.
حاج قاسم مرد میدان، آرمان‌آفرین و عدالت‌خواه بود، به همین خاطر افراد زیادی در سرتا سر جهان شیفته او شدند و با احساس دین سالگرد او را در سه سال گذشته با شور و حال خاصی برگزار کردند.
ابطحی افزود: هر کجا نام سلیمانی آورده می‌شود زیر خیمه حضرت زهرا است. امسال این سالگرد با اتفاقات مهمی نظیر سالروز ولادت بی‌بی فاطمه زهرا (س) و ولادت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی مصادف شده است.
وی گفت: عملیات طوفان اقصی که ۷۳ روز از آن می‌گذرد با اقدام نیرو‌های مقامت فلسطین و جهاد توأم با رزم قهرمانان همیشه پیروز حزب الله و ملت شریف و تمدن‌آفرین عراق با استکبار جهانی است. این عملیات ترکیبی بود و از همه علوم نظامی و امنیتی دنیا که تبدیل به مقاومت گردید، چهره زیبایی برای مردم فلسطین به تصویر کشیده شد. برای اولین بار شاهدیم در کشور‌های غربی روح شهید سلیمانی در کالبد مردم دمیده شد و همه خواستار آزادی فلسطین شدند. سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همه ملت‌ها با آرمان‌های مختلف به دنبال آزادی فلسطین هستند. این مکتب شکل خاصی به خود گرفته و آزاد منشی سردار سلیمانی و در نظر گرفتن کرامت انسانی در اذهان ملت‌ها شکل گرفته است و جهان جدیدی در حال خلق است که انسان‌های شریف رشد می‌کنند و سقوط امپریالیسم شکل گرفته است.
ابطحی خاطرنشان کرد: اسم حاج قاسم، این بزرگمرد بعد از چهار سال همچنان در جای جای سوریه و فلسطین پیچیده و مردم صدای شهید شهید سلیمانی را می‌شنوند و مکتب او جاری و ساری است، امسال ملت بزرگ ما و محور مقاومت شور بیشتری برای برپایی مراسم بزرگداشت این انسان آزاده دارند. این یک دانشگاه است و برای انجام وظیفه هر جا نام شهید سلیمانی برده شود کلاس درسی است. انسان به آزادگی و کرامت نیاز دارد و این ویژگی‌ها در مکتب شهید سلیمانی وجود دارد.
ابطحی تأکید کرد: نام سردار سلیمانی مرز‌ها را در نوردیده در امریکای لاتین فضیلت‌های سردار را در کتابی با عنوان عمو بررسی کرده‌اند، در برج ترامپ عده‌ای برنامه برای سالگرد برنامه برگزار کرده بودند. سخنگوی ستاد گرامیداشت مراسم سردار سلیمانی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای ایجاد نظم و از اتفاقات ناگوار مانند مراسم تشییع سردار سلیمانی گفت: بی‌نظمی در تشییع جنازه به علت عشق و علاقه مردم به سردار اتفاق افتاد که غیرقابل پیش بینی بود ان‌شاء‌الله امسال با تدابیر و برنامه‌ریزی این بزرگداشت با شرایط خوب برگزار شود، ملت ما فهیم هستند و بیشتر برنامه‌ها مردمی است. خود مردم و نیرو‌های بسیج نظم را برقرار می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار