کد خبر: 1204511
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
رویترز خبر داد
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه می‌گوید رئیس موساد با نخست وزیر قطر که یک میانجیگر مهم در جنگ غزه بوده، ملاقات کرده است.

جوان آنلاین: خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع که نامش فاش نشده می‌گوید که دیوید بارنیا، رئیس موساد روز جمعه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر در یکی از پایتخت‌های اروپایی دیدار کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آکسیوس که خبر این مذاکرات را منتشر کرده می‌گوید این اولین دیدار بین دو طرف پس از آتش‌بس ماه نوامبر است. این منبع همچنین گفت که بارنیا اوایل امروز (شنبه) به سرزمین‌های اشغالی بازگشت تا نتانیاهو را در جریان گفتگو‌ها بگذارد.

از سوی دیگر، دو منبع امنیتی مصر می‌گویند مقامات صهیونیست در تماس با میانجیگران «تمایل بیشتری» برای دستیابی به توافق جدید برای اعلام آتش‌بس و تبادل اسرا نشان می‌دهند. منابع مصری گفتند که به نظر می‌رسد مقامات اسرائیلی نظر خود را در مورد برخی از مواردی که قبلاً رد کرده بودند تغییر داده‌اند.

رسانه‌های عبری نیز ضمن اشاره به پیشرفت‌هایی در این زمینه می‌گویند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعضای کابینه اضطراری خود را فراخوانده و تا آخر امروز یک بیانیه تلویزیونی را نیز ارائه خواهد کرد.

گفتنی است پیش از این و در اواخر ماه نوامبر با میانجیگری مصر و قطر یک آتش‌بس یک هفته‌ای در غزه برقرار شد. طی این آتش‌بس، حماس بیش از ۱۰۰ گروگان صهیونیست و طرف مقابل ۲۴۰ زن و نوجوان فلسطینی را که در اسارت بودند، آزاد کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار