کد خبر: 1203198
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
اهمیت ساخت آزادراه و بزرگراه در این است که حجم عظیمی از عبور و مرور وسایل نقلیه درون‌شهری و بین شهری در دنیای پیشرفته امروز از طریق آزادراه و بزرگراه تأمین می‌شود، زیرا ایجاد تسهیلات جاده‌ای، سرعت بالای حرکت، سلامتی و ایمنی کامل عبور و مرور، تنها از طریق حوزه مقدور است. هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی سابقه‌ای درخشان و پرآوازه در اجرای پروژه‌های بزرگ آزادراه‌و بزرگراهی در سطح کشور دارد و تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر از آزادراه‌های کشور را در جهت توسعه و آبادانی میهن عزیزمان به مرحله اجرا رسانده است. باتوجه به اثرات مخرب گاز‌های گلخانه‌ای و مشکلات محیطی ناشی از انتشار این آلاینده‌ها و همچنین تجدیدناپذیری سوخت‌های فسیلـی، کاهـش استفاده از این منبـع انرژی حائز اهمیـت ویژه‌ای است. در این میان راه‌آهن به‌عنوان یک مکانیسم بسیار کارآمد در زمینـه حمـل‌‏و‌نقـل برون‌شهــری در کشور‌های توسعه یافته و بسیاری از کشور‌های در حال توسعه شناخته و از آن استفاده می‌شود. با توجه به عقب مانـدگی کشور در این بخش، هلدینــگ تخصصی راه و شهرسازی با بهره‌گیری از تجربیات موفق گذشته و امکانات و تجهیــزات مناسب، طی سال‌های اخیر با توان بیشتر در این گرایش گام نهاده است و تاکنــون در اجرای بیش از ۴ هزار کیــلومتر راه‌‏آهن احداث شده و در دست احداث نقش آفرینی بوده است. 
 
احداث طولانی‌ترین  تونل ریلی کشور 
هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی با به کارگیری ماشین‌آلات و امکانات حفاری و آتشباری، تاکنون مجری بیش از ۲۰ کیلومتر از تونل‌های حمل‌ونقل درون‌شهری و بیش از ۱۵۰ کیلومتر از تونل‌های حمل‌ونقل برون شهری کشور بوده است که از جمله می‌توان به احداث طولانی‌ترین تونل آزادراهی کشور به‌طول ۳ هزار و ۳۰۰ متر در آزادراه اراک – خرم‌آباد و احداث طولانی‌ترین تونل ریلی کشور به‌طول ۴ هزار و ۴۴۵ متر در پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد اشاره کرد. 
 
برخی اقدامات  هلدینگ راه‌وشهرسازی  قرارگاه سازندگی خاتم
 حفاری تونل مکانیزه به‌طول ۶۵۰ متر در یک ماه (پروژه خط A مترو قم)
 حفاری تونل مکانیسم به‌طول ۴۵ متر در یک روز (پروژه مترو اسلامشهر)
 احداث عمیق‌ترین خط مترویی آسیای غربی با عمق متوسط ۲۶ متر (خط ۷ مترو تهران)
 تقاطعات در دست احداث ۳۰۷ کیلومتر در ۹ استان کشور 
 تعداد المان‌ها: ۱۴ هزار قطعه فولادی/طول پل ۲۷۰ متر، ارتفاع ۴۰ متر و عرض بین شش تا ۱۳ متر متغیر روی سه پایه است. (برای احداث پل بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی انجام شده است)
 ساخت یک واحد مسکونی کامل به متراژ ۸۳ مترمربع به روش صنعتی کمتر از پنج روز
 ساخت مدرسه در مدت زمان ۲۱ روز به روش صنعتی
 پروژه‌های آزادراه در دست اجرا سه به‌طول ۷۰ کیلومتر
 اجرای ۲/۴ کیلومتر ریل‌گذاری در طول یک روز در پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان
 رکورد نصب چهار سوزن در یک روز (پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان)
 استفاده از ریل ملی (کارخانه ذوب آهن اصفهان)
 احداث ۹۰ کیلومتر راه‌آهن در طی یک‌سال (پروژه راه‌آهن گرگان - اینچه برون)
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار