کد خبر: 1202810
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «جوان»:

جوان آنلاین: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است ذخیره‌سازی گازی صنایع موجب سودآوری صنایع می‌شود و می‌تواند ناترازی گازی را در فصول سرد سال جبران کند و باید صنایع از این فرصت به دست آمده و مشوق اعطایی دولت در زمینه تسهیل سرمایه‌گذاری صنایع در حوزه ذخیره‌سازی گاز استفاده کنند.

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «جوان» با اشاره به موضوع «تمرکز بر ذخیره‌سازی انرژی گاز با ایجاد مخازن، جهت جلوگیری از مشکلات صنایع در فصول سرد سال و اعطای مشوق لازم از سوی دولت» گفت: روزانه ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید و توزیع می‌شود، آن هم در حالت پیک مصرف انرژی گاز در کشور. وی با بیان اینکه تولید گاز موجود در بخش‌هایی نظیر صنایع عمده و غیرعمده، کشاورزی، مصارف خانگی، حمل‌ونقل، نیروگاه‌ها و فعالیت‌های تجاری مصرف می‌شود، گفت: مقداری از این منابع گازی صرف صادرات و فشارافزایی در میادین می‌شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ذخیره‌سازی گازی بیان کرد: صنایع عمده ما در تیر سال ۱۴۰۱، ۱۳۸‌میلیون مترمکعب در روز گاز دریافت کرده‌اند. در دی ماه همان سال تزریق گاز به صنایع را کم کردیم و حدود ۹۱‌میلیون مترمکعب گاز به صنایع دادیم، یعنی حدود روزانه ۵۰‌میلیون مترمکعب گاز به صنایع ندادیم و در این بخش کسری داشتیم.
وی تصریح کرد: مسئله ناترازی هم به ضرر کشور بوده است و هم به ضرر خود صنایع چراکه در صورت توقف، محصولی تولید نمی‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت تولید هر کالایی مالیات بر ارزش افزوده ایجاد می‌شود، اظهار کرد: در این شرایط وقتی محصولی تولید نشود، دیگر دولت نمی‌تواند مالیات بر ارزش افزوده را اخذ کند و اگر این مالیات از سوی دولت اخذ نشود، حتماً درآمدی برای دولت ایجاد نمی‌شود و دچار کسری می‌شویم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۴۰ درصد به صنایع در فصول سرد سال خاموشی می‌دهیم، بیان کرد: وقتی ما ۴۰ درصد به صنایع خاموشی گازی می‌دهیم و این صنایع دچار مشکل می‌شود و تولیدش ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، بنابراین به میزان روز‌ها و ماه‌هایی که ۴۰ درصد از فعالیت صنایع کسر می‌شود، همه ضرر می‌کنیم. وی تصریح کرد: حال اگر ما بتوانیم به هر میزانی در فصول گرم سال گاز ذخیره‌سازی کنیم، حتماً می‌توانیم در فصول سرد سال مشکلات گازی صنایع را برطرف کنیم، البته باید بدانیم ما باید در این بخش تنها به ذخیره‌سازی گازی صنایع بپردازیم و نه ذخیره‌سازی گازی کشور چراکه وقتی کشور ذخیره‌سازی می‌کند، مصرف گاز خانگی رشد خواهد کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ذخیره‌سازی گازی صنایع به واقع موجب سودآوری صنایع می‌شود و می‌تواند ناترازی گازی در فصول سرد سال را جبران کند و باید صنایع از این فرصت به دست آمده و مشوق اعطایی دولت در زمینه تسهیل سرمایه‌گذاری صنایع در حوزه ذخیزه‌سازی گاز استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار