کد خبر: 1202598
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که برخلاف روز‌های نخست، دیگر برای توجیه آن تلاش نمی‌کند، به ویژه اقدامات پیاپی علیه بیمارستان‌ها، واژه‌ای غیر از نسل‌کشی را به ذهن متبادر نمی‌کند
جوان آنلاین: اشغالگران صهیونیست، همزمان که به بهانه تلافی عملیات طوفان الاقصی، غیرنظامیان و بیشتر زنان و کودکان را قتل‌عام می‌کنند، با نابودی زیرساخت‌ها در غزه و به‌ویژه بیمارستان‌ها می‌کوشند به قدری اوضاع را وخیم کنند که مردم را از این باریکه فراری دهند. اوضاع به گونه‌ای است که نه تنها نهاد‌های انسانی درباره تداوم وضعیت کنونی هشدار می‌دهند، بلکه مقامات غربی هم به کشتار صهیونیست‌ها اذعان کرده‌اند. 
 
حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که برخلاف روز‌های نخست، دیگر برای توجیه آن تلاش نمی‌کند، به ویژه اقدامات پیاپی علیه بیمارستان‌ها، واژه‌ای غیر از نسل‌کشی را به ذهن متبادر نمی‌کند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از آغاز تجاوز به نوار غزه، ۱۵هزار و ۸۹۹ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۴۲ هزار نفر زخمی شده‌اند. بنابر اعلام شرکت ارتباطات فلسطین، تمامی خدمات ارتباطی و اینترنت در نوار غزه به طور کامل قطع شده است. لین هاستینگز، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی درباره گسترش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه به سمت جنوب هشدار داد. وی گفت: «پس از یک آتش‌بس هفت‌روزه، حمله اسرائیل به جنوب غزه کشیده شد. این گسترش دامنه عملیات زمینی اسرائیل ده‌ها هزار فلسطینی دیگر را مجبور کرده است به مناطقی پناه ببرند که با فشار فزاینده‌ای مواجه هستند، طوری که از یافتن غذا، آب، سرپناه و امنیت ناامید شده‌اند. هیچ مکان امنی در غزه نیست و جایی برای رفتن وجود ندارد.» این مقام سازمان ملل تأکید کرد: «عملیات بشردوستانه را نمی‌توان با مقادیر کم سوخت انجام داد، چراکه سوخت پایه و اساس خدمات اجتماعی و عملیات ما از جمله بیمارستان‌ها، کارخانه‌های آب‌شیرین‌کن، آب آشامیدنی پاک و بهداشت است.» 
 
 شمال غزه در حال محو شدن
سازمان پزشکان بدون مرز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «از کشور‌های سراسر جهان می‌خواهیم که اسرائیل را برای توقف حملات به مردم غزه و پایان دادن به محاصره این منطقه تحت فشار قرار دهند.» این سازمان در نامه‌ای سرگشاده نیز پیامد‌های حملات رژیم صهیونیستی به غزه را گوشزد کرده است: «ما شاهد آن هستیم که اصل اساسی بشریت، آشکارا نقض شده است. حملات همه‌جانبه اسرائیل فقط علیه حماس انجام نمی‌شود. این حملات به هر قیمتی بر سر تمام غزه و مردم آن اجرا می‌شود.» در ادامه این نامه آمده است: «حتی جنگ‌ها هم قوانینی دارند. با این حال، اسرائیل با دکترین نظامی خود که هیچ تناسبی با این قوانین ندارد، آن‌ها را نادیده می‌گیرد. شمال غزه در حال محو شدن از روی نقشه است. رهبران جهان تاکنون یا با کمک مالی یا به واسطه تأمین سلاح با اسرائیل در این ماجرا همدست بوده‌اند و هیچ تلاشی را برای توقف جنگ به جز سخنان پوچ و توخالی انجام نداده‌اند.» جیمز الدر، سخنگوی یونیسف در نوار غزه در گفتگو با الجزیره گفت: «در داخل غزه شرایط بسیار سختی برای کمک‌رسانی وجود دارد. شدت بمباران مانع از ارائه کمک‌های بشردوستانه در داخل غزه است.» وی توضیح داد: «بیمارستان‌های غزه به مناطق جنگی و میدان نبرد تبدیل شده‌اند. مردم غزه به آب، غذا و دارو نیاز فوری دارند. کودکان غزه با استخوان‌های شکسته، ترکش در بدن‌شان و سپری کردن روز‌ها بدون غذا به بیمارستان‌ها می‌آیند.» همچنین، مدیرکل وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، ۱۰۸شهید و ده‌ها مجروح به بیمارستان کمال عدوان منتقل شدند. او با اعلام اینکه اشغالگران بیمارستان کمال عدوان را با تانک‌ها و تک‌تیرانداز‌ها محاصره کرده‌اند و هر کسی را که حرکتی بکند، هدف قرار می‌دهند، گفت: «اکنون بیش از ۷ هزار آواره در بیمارستان کمال عدوان به سر می‌برند و برق بیمارستان قطع است.» وی اظهار کرد: «تن‌ها چهار بیمارستان در شمال غزه فعال هستند و حدود ۵۵ آمبولانس از کار افتاده است. بمباران جدید هم اکنون در مجاورت بیمارستان کمال عدوان رخ داده و بیش از ۱۰۰جسد در بیمارستان انباشته شده است. وضعیت در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه با پیشروی نیرو‌های اشغالگر به سمت آن بدتر شده‌است.»
 
 اسرائیل مشغول پاکسازی قومی
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران وضعیت در غزه را تراژدی بزرگ خواند و بر ضرورت محاکمه و مجازات جنایتکاران جنگی رژیم اسرائیل، توقف صادرات کالا و انرژی به این رژیم و تحریم کالا‌های ساخت آن تأکید کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه هم گفت: «در مناقشه اسرائیل و فلسطین اولویت ما اعلام فوری آتش‌بس دائمی و تضمین جریان بی‌وقفه کمک‌های بشردوستانه است. نباید اجازه دهیم جنایات غزه به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود که شامل سوریه می‌شود.» اردوغان تأکید کرد: «دولت نتانیاهو امنیت و آینده کل منطقه ما را به خطر می‌اندازد تا حیات سیاسی خود را حفظ کند. از دست رفتن جان ۱۷ هزار فلسطینی بی‌گناه که اکثراً کودک و زن هستند، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است. اسرائیل نباید از این جنایات بی‌پاسخ بگذرد.» جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اگرچه به «حق تل‌آویو در دفاع از خود» اشاره کرد، اما گفت: «هیچ‌کس نمی‌تواند چنین تلفاتی را در صفوف غیرنظامیان بپذیرد. حمله حماس در هفتم اکتبر کشتار بود، اما اقدامات اسرائیل در غزه نیز کشتار است و امکان ندارد ترس و وحشت، ترس دیگری را توجیه کند.» جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس در جریان نشست مجلس عوام گفت: «اسرائیل آشکارا اقدام به پاکسازی کل جمعیت غزه می‌کند.» او افزود: «این حرکات طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و به هیچ‌وجه پاسخی متناسب به رویداد‌های وحشتناک هفتم اکتبر نیست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار