کد خبر: 1202535
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
این مراسم با حضور جمعی از دوبلور‌ها و خانواده‌های‌شان همراه بود و مستند کوتاهی با نام «مرد لبخند» با محور زندگی و کارنامه ناصر ممدوح نیز نمایش داده شد.

جوان آنلاین:‌ یادبود زنده‌یاد رعفت هاشم‌پور و ناصر ممدوح شامگاه ۱۳ آذر با حضور جمعی از دوبلور‌ها برگزار شد.

آیین رونمایی فیلم مستند «سرانجام رعفت» پرتره هنرمند پیشکسوت دوبله، زنده‌یاد رعفت هاشم‌پور همراه با پاسداشت ناصر ممدوح دوبلور و گوینده باسابقه و مطرح، شامگاه دوشنبه ۱۳ آذر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

این مراسم با حضور جمعی از دوبلور‌ها و خانواده‌های‌شان همراه بود و مستند کوتاهی با نام «مرد لبخند» با محور زندگی و کارنامه ناصر ممدوح نیز نمایش داده شد.

ناصر ممدوح در ابتدای این مراسم عنوان کرد: دوبله زمانی خیلی خوب بود به‌ویژه قبل از کرونا، اما کرونا همه چیز را به هم ریخت. الان فیلم‌ها به صورت تک‌گوینده دوبله می‌شود. یک دوبلور داخل استودیو می‌رود و همه دیالوگ‌هایش را می‌گوید، بیرون می‌آید و دوبلور بعدی می‌رود.

وی با اشاره به دوبله پلتفرم‌ها تصریح کرد: الان جوان‌ها استثمار شده‌اند نماوا و فیلیمو فیلم‌ها را به واسطه‌ها می‌دهند که بیشترین پول به آن‌ها می‌رسد و این جوان‌ها دستمزد چندانی نمی‌گیرند.

در ادامه ناهید امیریان از دوبلور‌های باسابقه روی صحنه آمد و اظهار کرد: اگر به این مراسم نمی‌آمدم عذاب وجدان می‌گرفتم، جایگاه آقای ممدوح این‌قدر عزیز است که صرفا برایم همکار نیست بلکه به عنوان پدر و بزرگتر است.

ابوالقاسم ناصری مدیرتولید شبکه مستند نیز در سخنانی بیان کرد: خوشحالم به نمایندگی از شبکه مستند اینجا هستم. ما حدود ۷ سال پیش از طرف شبکه خدمت آقای ممدوح بودیم و آن زمان گفت مردم را دوست دارم و کار برای مردم را هم دوست دارم. فکر کردم چند درصد از ما از مشاغل خود راضی هستیم، اما او هنوز هم از این شغل راضی است.

وی اضافه کرد: چطور ممکن است برای کسی فرصتی ایجاد شود که این‌قدر هم در آن موفق شود. داشتن اخلاق، تواضع و مردم‌دوستی از جمله ویژگی‌هایی است که آقای ممدوح دارد.

عباس مطمئن‌زاده کارشناس دوبله در ادامه این مراسم در سخنانی عنوان کرد: طنین خاصی در صدای آقای ممدوح است و نقش‌های مختلفی می‌گفت و چنان می‌توانست شخصیت‌ها را صحبت کند که باورپذیر باشد. وقاری در صدای او وجود دارد که باعث شد ما سال‌ها با این صدا همراه شویم و امیدواریم نسل‌های مختلف بتوانند از این صدا بهره بگیرند.

ابوالفضل توکلی کارگردان مستند «مرد لبخند» نیز گفت: سال ۹۶ توانستیم در خدمت آقای ممدوح باشیم. وقتی فیلم «سرانجام رعفت» آماده شد و آقای ممدوح هم ما را همراهی کردند فرصتی دیدیم از ایشان هم تجلیل کنیم. در میان مستند‌هایی که ساخته‌ام این تنها فیلمی بود که اسم بر اساس خود شخصیت و سوژه فیلم انتخاب شد، چون آقای ممدوح فردی است که لبخندشان در رفتار و بیان و کارشان به وضوح وجود دارد.

وی همچنین درباره مستند «سرانجام رعفت» بیان کرد: صدای خانم رعفت هاشم‌پور در حافظه ما ایرانی‌ها ماندگار شده است و وظیفه خود می‌دانستم تا آن‌جا که در توان من است این اثر را بسازم. وقتی این مستند ساخته شده خیلی‌ها پیام دادند که نام خانم هاشم‌پور، رافت است نه رعفت، ولی در مدارکی که از او داشتیم اسم به این شیوه نوشته شده بود. هر چند با الف بیشتر مشهور بودند.

در بخشی از این مراسم نیز عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: در این موسسه هزار هنرمند عضو هستند از جمله استاد ممدوح که این افتخار را داریم در خدمت‌شان باشیم.

ناصر ممدوح نیز در پایان بیان کرد: خیلی ممنونم، تحت تاثیر این محبت‌ها قرار گرفتم و به هر حال زندگی باید کرد.

در پایان این مراسم با اهدای تندیس شبکه مستند و لوح تقدیر از بیش از نیم قرن فعالیت هنری ناصر ممدوح قدردانی و مستند «سر انجام رعفت» رونمایی شد. تولید جدید شبکه مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی روایتی از سال‌ها فعالیت هنری زنده‌یاد رعفت هاشم‌پور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار