کد خبر: 1202422
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» درباره جنگ اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم غزه گفت که باید باور کنیم می‌توانیم جنگ علیه کودکان را متوقف کنیم.

جوان آنلاین: جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد: حملاتی که به جنوب غزه صورت می‌گیرد، دست کم به اندازه حملات علیه شمال این منطقه شدید است.

به گزارش مهر، سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد ادامه داد: باید باور کنیم که می‌توانیم جنگ علیه کودکان را متوقف کنیم. سکوت همدستی است.

جیمز الدر در این پیام افزود: نمی‌توانم به ۱.۸ میلیون نفر در جنوب غزه فکر نکنم.

این در حالیست که «کاترین راسل» مدیر اجرایی سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل در روز‌های اخیر اعلام کرده بود: نوار غزه امروزه بار دیگر خطرناک‌ترین مکان برای زندگی کودکان به شمار می‌رود. زمستان سرد در راه است. همه کسانی که توان و امکانات لازم را دارند باید برای حمایت از کودکان وارد عمل شوند.

پیش از این نیز «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرده بود: هیچ مکان امنی که ساکنان نوار غزه بتوانند به آنجا بروند وجود ندارد. تعداد زیادی از مردم فلسطین کشته و زخمی شده‌اند. تمام امید‌ها از بین رفته است. تمام ساکنان نوار غزه در رأس آن‌ها زنان و کودکان برای دومین ماه متوالی حملات اسرائیل علیه این منطقه در ترس و وحشت به سر می‌برند. آن‌ها در دایره مرگ، ویرانی و بیماری زندگی می‌کنند.

حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و به ویژه بیمارستان‌های نوار غزه طی روز‌ها و ساعات گذشته شدت پیدا کرده و صد‌ها شهید و زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد: اشغالگران ۵۶ مرکز درمانی را به طور کامل ویران کرده اند و ۳۵ نفر از کادر درمانی را بازداشت کرده اند. شمار شهیدان از ابتدای جنگ تاکنون به ۱۵۸۹۹ نفر رسیده است. شمار مجروحان نیز از ابتدای جنگ تاکنون به ۴۲ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: هفتاد درصد از قربانیان حمله رژیم صهیونیستی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. ما خواهان مصون ماندن بیمارستان‌ها و کادر درمانی از گزند حملات هستیم. خواهان ایجاد گذرگاه امن ورود کمک‌های بهداشتی و سوخت و خروج مجروحان هستیم. از سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم که به منظور آزادی کادر درمانی از زندان‌های اشغالگران فشار بیاورند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار