کد خبر: 1202345
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: این استان در ایام فاطمیه میزبان پیکر‌های مطهر ۱۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس می‌شود.

جوان آنلاین: سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی شامگاه دوشنبه در شانزدهمین جلسه هم اندیشی شورای هماهنگی مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه روحانیت در ساختن و ساخته شدن رزمندگان و افزایش معنویت در جبهه که رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس بود نقش برجسته‌ای داشت بر لزوم مستندسازی آثار روحانیت در دوران دفاع مقدس بویژه در استان پرافتخار مازندران تأکید کرد.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه جبهه ما متکی به سلاح و تجهیزات نبود متکی به قدرت ایمان و معنویت رزمندگان بود، افزود: بسیاری از عملیات‌های دوران دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت زهرا (س) با رمز یا زهرا (س) شروع شد و وقتی توسل و توکل رزمندگان به ائمه اطهار زیاد می‌شد امید به پیروزی زیاد بود.

سرهنگ پاسدار سلامی ادامه داد: معیار پیروزی ما در جنگ میزان معنویت و روحیه جهادی، انقلابی و حماسی در رزمندگان بود.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، روحانیت در دفاع مقدس پرچمدار و بصیرت افزا بود و امروز هم در میدان جهاد تبیین در وسط میدان مجاهدت قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه جمع آوری و مستندسازی خاطرات روحانیون استان مازندران یکی از اقدامات مهم این حوزه به شمار می‌آید، گفت: امروز باید موتور حرکت در دفاع مقدس را روحانیت پرچمداری کند.

وی با بیان اینکه کار‌های مرتبط با روحانیت در دفاع مقدس باید در شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس استان تصمیم گیری شود، اذعان داشت: امروز روحانیت باید در ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران نقش آفرین باشد و پرچمداری این حرکت را باید روحانیون برعهده بگیرند.

سرهنگ پاسدار سلامی بر لزوم آشنایی طلاب حوزه‌های علمیه با مبانی دفاع مقدس تأکید و اضافه کرد: امروز طلبه باید بداند روحانیت در روز‌های سخت مجاهدت پیشتاز بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: روحانیت در وقایع مختلف انقلاب پیشتاز بود و این نقش ممتاز باید در تاریخ این استان ثبت شود و طلاب جوان حوزه‌های علمیه معارف دفاع مقدس را فراگیرند و در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران درس مبانی دفاع مقدس تدریس شود که یکی از نشانه‌های کار انقلابی در حوزه‌ها خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه امروز ائمه جمعه تمام مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان و ایام الله را به مردم یادآور می‌شوند، گفت: روحانی نویدبخش این پیام‌ها و بصیرت‌ها برای مردم است و انتظار داریم جلسات شورای هماهنگی مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان را به صورت فصلی در محضر نماینده، ولی فقیه در استان مازندران انجام بدهیم. برنامه ریزی مدون برای نقش آفرینی روحانیون رزمنده امروز و دیروز و رسالتی که امروز بر عهده دارند انجام شود.

وی با بیان اینکه در آستانه ورود پیکر‌های مطهر ۱۳ شهید گمنام دفاع مقدس به استان هستیم، افزود: استان مازندران باید حال و هوای شهدایی پیدا کند و حال و هوای معنوی این استان باید تغییر کند.

سرهنگ پاسدار سلامی زمان ورود کاروان شهدای گمنام را چهارشنبه ۱۵ آذر اعلام و تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ۱۶ آذر روز دانشجو برنامه ریزی کردیم قبل از آن به استقبال پیکر‌های مطهر شهدا برویم و با حضور دانشجویان دانشگاه‌ها روز دانشجوی شهدایی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی شد که هر روز کاروان شهدا به یکی از شهرستان‌ها اعزام شود و مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گیرد، ادامه داد: ده‌ها محفل وداع مردمی در مدارس، مساجد و هیئت‌های مدهبی برگزار خواهد شد و نهایتاً در ۱۰ شهرستان پیکر‌های مطهر شهدای گمنام تشییع و تدفین خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه حضور شهدای گمنام سبب برکت استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: شهدای گمنام مظلوم‌ترین شهدا هستند و ان شاءالله مردم مازندران از پیکر‌های پاک و مطهر شهدای گمنام استقبال باشکوه داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار