کد خبر: 1202032
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
شهردار کی‌یف می‌گوید که مقامات شهری اوکراین تنها نیروهای مستقل این کشور هستند و اوکراین به طور فزاینده در مسیر «دیکتاتوری» حرکت می‌کند.

جوان آنلاین: ویتالی کلیچکو، شهردار شهر کی‌یف با اشاره به اینکه مقامات شهری در اوکراین تنها نیروهای و اهرم‌های مستقل این کشور هستند، اذعان کرد که در بحبوحه جنگ با روسیه، اوکراین به سمت دیکتاتوری پیش می‌رود.

به گزارش ایرنا، کلیچکو در گفت‌وگو با روزنامه اشپیگل آلمان، ارزیابی خود از وضعیت «دمکراسی» در اوکراین را ارائه کرد و گفت که اوضاع تشکیلات حاکمیتی این کشور در بحبوحه درگیری‌ها، به شدت رو به وخامت گذاشته است به طوری که مقامات شهری، عملاً تنها سنگر و قوای مستقل اوکراین هستند.

وی تاکید کرد: اوکراین در مسیر استبداد پیش می‌رود. تنها یک نهاد مستقل باقیمانده و آن هم شهرداری‌ها هستند که تحت فشار زیادی قرار دارند.

شهردار پایتخت اوکراین مدعی شد که در جریان جنگ، دولت مرکزی ارتباط و مکاتبه اندکی با مقامات منطقه‌ای داشته است.

وی گفت: در یک سال و نیم پس از آغاز جنگ با روسیه، حتی یک ملاقات یا تماس تلفتی بین شهر کی‌یف و ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین انجام نشده است. برخی مواقع، در شرایطی قرار می‌گیریم که گویی همه چیز به دل و دماغ و حال و حوصله یک «فرد خاص» بستگی دارد!

کلیچکو که از رینگ بوکس به سیاست تغییر مسیر داده است، اندکی پس از کودتای ۲۰۱۴ اوکراین موسوم به «میدان»، به این سمت ترفیع گرفت و همچنان یکی از معدود مقامات دوران ریاست جمهوری «پوروشنکو» است که در دوران زلنسکی، کرسی خود را حفظ کرده است.

روابط بین شهردار کی‌یف و دولت مرکزی اوکراین در چند ماه گذشته رو به سردی گذاشته است. به عنوان مثال، دولت مرکزی در ماه ژوئن کلیچکو را به دلیل شرایط پناهگاه‌های شهر در هنگام بمباران، سرزنش کرد و در نتیجه این توبیخ، روسای دو بخش و سرپرستان دو بخش دیگر عزل شدند.

کلیچکو همچنین به یکی از نخستین چهره‌های برجسته دولت اوکراین بدل شد که به شکست ضدحملات این کشور علیه روسیه اقرار کرده است. او در اوایل نوامبر گفت که نیروهای اوکراین به کُندی پیشروی می‌کنند و نمی‌توانند به سرعت به استحکاماتی که روسیه بنا کرده است، نفوذ کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار