کد خبر: 1201601
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر روند رو به رشد مصرف سوخت خودروها، گفت: افزایش کیفیت خودرو‌ها و ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی ضروری است.

جوان آنلاین: جلیل سالاری امروز (پنجشنبه) در همایش تقدیر از تلاشگران سوخت‌رسانی، ضمن اشاره به زحمات نیروی انتظامی به منظور ایجاد امنیت برای نفتکش‌ها و همچنین تلاش شرکت‌های حمل‌ونقل در سال گذشته، اظهار داشت: سال گذشته کار بزرگی در زمینه سوخت‌رسانی انجام شد. جلسات بحران در مبادی تولید و پالایشگاه‌ها به‌خصوص در جنوب کشور (منطقه آبادان و بندرعباس) برگزار می‌شد و هماهنگی و همدلی بین بخش‌های مختلف باعث موفقیت در زمینه سوخت‌رسانی شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، «بهینه‌سازی» را ضروری دانست و ضمن اشاره به افزایش مصرف سوخت خودروها، گفت: مصرف هر خودرو در سال ۹۹، ۲.۸ لیتر در روز بود که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۳.۱، در سال ۱۴۰۱ به ۳.۴ و در سال ۱۴۰۲ به ۳.۷ در روز رسیده است.

وی توضیح داد: مصرف خودرو‌ها از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰، ۳۷ درصد، از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، ۲۹ درصد و در چند ماه اخیر ۶ تا ۷ درصد افزایش داشته است

معاون وزیر نفت افزود: کیفیت خودرو‌ها باعث افزایش مصرف سوخت است؛ ضمن اینکه تردد‌ها نیز افزایش یافته است؛ به همین دلیل باید به حمل‌ونقل عمومی توجه و زیرساخت‌ها فراهم شود.

سالاری گفت: جابجایی نفت خام و فرآورده‌های نفتی در مقایسه با سال گذشته رشدی در حدود ۱۱ درصد داشته و در بخش حمل‌ونقل حدود ۱۷ همت هزینه شده است.

همایش تقدیر از تلاشگران سوخت‌رسانی، امروز با حضور وزیر نفت، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و جمعی از مقامات دیگر برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار