کد خبر: 1201337
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کشورهای عضو ناتو:
وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که در حال حاضر همه کشورهای عضو ناتو توافق دارند که پیوستن ناتو به این ائتلاف نظامی غیرممکن است.

جوان آنلاین:  «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد که این توافق جمعی همچنان بین کشورهای ناتو ادامه دارد که پیوستن اوکراین به این ائتلاف در حال حاضر غیرممکن است، اما در صورت تحقق شرایط و توافق متحدان ممکن است در آینده امکان پذیر باشد.

به گزارش مهر، سیارتو دیروز سه‌شنبه پس از پایان اولین روز نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت: حداقل توافق وجود دارد که پیوستن اوکراین به ناتو در حال حاضر غیرممکن است.

وی در ادامه افزود: توافق جمعی شکل گرفته که در صورت تحقق شرایط و توافق متحدان، [الحاق] امکان‌پذیر خواهد بود. در حال حاضر دو شرط وجود دارد که همچنان هیچ تغییر نکردند. همچنان شکافی در این توافق جمعی به وجود نیامده که الحاق اوکراین به ناتو در شرایط کنونی غیرقابل تصور است.

وزیر امور خارجه مجارستان این اجماع کشورهای ناتو را کار درستی خواند، زیرا به عقیده او، در حال حاضر پیوستن اوکراین به ناتو به معنای آغاز جنگ جهانی سوم است.

وی همچنین اعلام کرد که بسیاری از کشورهای ناتو «با احتیاط و با صدای آهسته» اعتراف کردند که نتایج ضدحمله اوکراین دور از انتظار است، زیرا وضعیت در میدان جنگ تغییر چندانی نکرده است و هیچ پیشرفتی در خط مقدم رخ نداده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند، اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نمی‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار